مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

آپشن خنده‌دار و عجیب سایپا برای پراید که پولی شد!

قطعا شنیدید که بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، هیوندای، کیا، میتسوبیشی، فورد، دی اس و …. در هنگام فروش خودروهایشان بعضا موارد خاصی را به عنوان آپشن به مشتری عرضه می‌کنند تا وی با توجه به علاقه و نیاز خود از این آپشن‌ها بهره‌مند شود. این آپشن‌ها معمولا امکانات بسیار لوکسی است که نبودنشان تقریبا اصلا حس نمی‌شود گروه خودروسازی سایپا در یک اقدام عجیب یکی از موارد بسیار ساده و ضروری در پراید را از این به بعد به عنوان آپشن به مشتری عرضه می‌کند!

سایپا خودروهای داخلی

به طور مثال در بسیاری از خودروهای خارجی وجود یک نمایشگر 7 اینچی جز آپشن‌های پایه‌ای بوده و در صورتی که مشتری تمایل داشته باشد می‌تواند از آپشن یک نمایشگر بزرگ‌تر بهره‌مند شود و یا اینکه می‌تواند از آپشن‌های فنی دیگر استفاده کند که کاملا سلیقه ایست ولی جالب است بدانید که به تازگی زه کناری پراید جزو آپشن‌های این خودرو محسوب شده و مشتری می‌بایست علاوه بر اینکه برای تک تک پیچ و مهره‌های این خودرو پول پرداخته، برای زه بغلی که تا به امروز روی خودرو محاسبه میشد، هزینه جداگانه پرداخت نماید و یا به کلی قید آن را بزند!

تابحال سایپا و ایران‌خودرو شاهکارهای فراوانی در عرضه خودروهایشان داشته اند و به طور مثال محصولاتی که مشتری میلیون‌ها تومان بابت آن پول پرداخته است، با باک خالی تحویل وی می‌دادند و بعضا می‌دهند که صرفا هزینه 30 تا 40 هزار تومانی دارد! یا اینکه سایپا اقدام به حذف ضبط صوت پراید کرد و بعد از آن جعبه ابزار از روی خودرو برداشته شد و حالا پراید دیگر زه بغل ندارد!

مشتریانی که به تازگی اقدام به خرید پراید نموده‌اند و در روزهای اخیر برای تحویل خودرویشان مراجعه کرده‌اند، قطعا با این جمله مواجه شده‌اند که: ” زه پراید با هزینه 37 هزار تومانی نصب می‌شود!

مشتری نیز که به طور مثال برای یک پراید چیزی نزدیک به 22 میلیون تومان پرداخت کرده است، ناگزیر از پرداخت بوده و مبلغ را به سایپا پرداخت می‌نماید. این در حالیست که با توجه به حضور در سال حمایت از کالای ایرانی و منویات رهبری می‌بایست خودروسازان جذابیت‌های بیشتری را نسبت به سال گذشته برای خرید محصولات ایرانی ایجاد کنند تا مردم نیز رغبت کنند محصولات داخلی را خریداری نمایند ولی گویا مسئولین سایپا به این موضوع توجه ندارند.

این اتفاق در حالیست که خودروسازان ایرانی با توجه به مشکلات پیش آمده از این فرصت کمال سو استفاده را می‌نمایند و با توجه به عدم مشخص کردن سود تاخیر در تحویل در بسیاری از قراردادهای چند ماه اخیر، تاخیرهای فراوانی در تحویل خودروها ایجاد می‌شود و مشتری دستش به جایی بند نیست. به طور مثال بسیاری از مشتریانی که اقدام به سفارش سایپا 111 نموده‌اند به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند که زمان تحویل اکثر قراردادها با زمان درج شده توسط نمایندگی شرکت متفاوت بود و بعضا ماه‌ها تاخیر به دلیل نبود مدل، رنگ و …. ایجاد شده است و مشتری با این جمله روبرو می‌شود که: یا صبر کن و یا بیا سایپا 131 یا 132 نقره ای یا سفید بردار!

این اتفاق نیازمند حضور فعال نهادهای نظارتی وزارت صنعت است تا بتوانند از اقدامات خودسرانه خودروسازان جلوگیری کرده و در زمانی که کشور به شدت تحت تاثیر برجام و مسائل آن است، از داخل نیز شامل ضربات مهلکی مانند این اقدامات نشود تا سهم 10 درصدی صنعت خودرو در بحث اشتغال بیش از این به خطر نیفتد!

البته ناگفته پیداست خودروسازان ایرانی با توجه به لغو برجام فیلشان یاد هندوستان سال 90-91 را کرده است که افزایش قیمت‌های آن‌چنانی و سودهای بادآورده شبانه و یکه تازیشان در بازار به آن‌ها مزه کرده و مقدمات استفاده از شرایط احتمالی را فراهم می‌کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. این است خودروی ملی / باعث غرور و شادمانی ایرانیان در سرارسر جهان هستی هم اینک پراید خودرا اپشنال تخویل بگیرید!!!

  2. تقصیر ملته این آشغال گاری رو میخرن.
    حمایت تولید محصول سه دهه قبل آمریکا برای آقایان سود داره! بهش میگن تولید داخل، من خودم بودجه ام 20 میلیون تومن هست ولی هر جور شده صبر می کنم و از ایران خودرو و سایپا ماشین نمی خرم.

  3. کثافت کاری در کثافت کاری تا زمانیکه باند مافیایی خودرو مورد حمایت دولت است همین است . البته از ماست که بر ماست.
    احمق ترین خودروی دنیا پراید

  4. همه ی خودروهای خارجی زه کنار درب ندارند و حذف شده همه ی محصولات کره ای و اروپایی زه را حذف کرده اند اما نا گفته نماند کگه به جای ان طراحی خودرو طوری شده که گلگیرها پف دارند و یا سپرهای بزرگتری دارند که پراید بدون تغییر زه ان حذف شده که کاملاد اشتباه و پیشرفت محسوب نمیشود
    این بین خودروی ساینا هم قاب پلاک ان دیگر رنگ نمیشود و مشکی تحویل داده میشود و رکاب ان حذف شده اما مبلغ ان کم نشده و سود ان به جیب سایپا رفته ساینایی که هم قیمت 405 است این کجا و ان کجا

  5. مگه قرار نبود تولید پراید متوقف بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. سال به سال دریغ از پارسال سایپا زه حذف کرد ایران خودرو رودری 405

  7. چیکار کنیم داش پولمون به پژو صفر ک نمیرسه پژو کارکرده هم به درد نمیخوره یا پژو مث پراید خر کار نیست فوری واشر میزنه کلی هم خرج داره بدون وسیله هم اصلا نمیشه زندگی کرد مجبوریم پراید بخریم اونم پراید دسته دو که الان بز خری شده گیر دلال جماعت بیوفتی قوز بالا قوز جهنم ضرر پراید صفر از نمایندگی باید گرفت ک حداقل خیالت راحت باشه موتور بدنه سالمه خرج نذاره رو دست ادم

  8. تا ساله اينده ميگن چهار تا لاستيكم بيارين ماشينتونو ببرين

  9. میگما بدون کاپوت ماشین بفروشن خوبها ماشین دیگه داغ نمکنه.

  10. با سلام ، ضبط و زه بغل که حذف شده هیچ ، جا سیگاری پرایدکه یه لیوان فلزی خشک و خالی است نیز حذف شده و میگن کسری بوده !!! البته من با حذف زه بغل مشکلی ندارم ، چون به نظرم همون بهتر که حذف شده . ولی یه پیشنهاد دارم و اون اینه که سایپا به خاطر مبارزه با دخانیات کلاس بگذاره و فندک و جا فندکی رو نیز حذف کنه !!! یا سقف رو برداره و ماشین روباز تحویل بده !!! و…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا