Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تکلیف پیش فروش خودروهای خارجی و مشتریان چه می‌شود؟

پیش فروش خودروهای خارجی که در سال گذشته مثل نقل و نبات انجام میشد و حتی فکر اینکه در سال آینده قیمت این خودروها به قیمت BMW و بنز برسد نیز به سر خطور نمی‌کرد! پیش فروش خودروهای خارجی در حالی تا همین خردادماه سال جاری انجام شد که وضعیت واردات آن بسیار مبهم بوده و مصوبه 31 خرداد سال جاری توسط ستاد اقتصاد مقاومتی کار این بازار را تمام کرد ولی حالا مشتریان این پیش فروش‌ها بلاتکلیفند و کسی پاسخگو نیست!

به گزارش چرخان، بازار خودروهای خارجی در حال سپری کردن اوضاع خود است که از سوی قیمت‌ها به شدت بالا رفته و تقریبا ثابت مانده است و از سوی دیگر مشتری برای این خودروها با این قیمت وجود ندارد و فروشندگان بسیار زیاد این خودروها روزهای متمادی و متوالی برای فروش یک خودرو باید منتظر بمانند تا با اعمال شاقه موفق به فروش خودروی خود شوند! البته نه اینکه مشتری برای خودروی خارجی وجود نداشته باشد نه، بلکه به طور مثال برای یک کولئوس 2018 خریداری در قیمت 600 میلیون تومان نیست ولی همین خودرو در قیمت 500 میلیون تومان روی هوا فروخته می‌شود!

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودروحالا نکته جالب ماجرا وضعیت مشتریانی است که در قیمت 320 میلیون تومان برای این خودرو ثبت نام کرده‌اند و حالا واردکننده از سویی با ممنوعیت واردات روبرو شده و از سوی دیگر با فشار وزارت صنعت برای تعیین تکلیف وضعیت مشتریان روبروست و مشتری هم جز به تحویل خودرو راضی نمی‌شود!

این نکته در مورد همه شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی برقرار بوده و هزاران مشتری در انتظار تعیین تکلیف هستند. شرکت‌های واردکننده تمایل دارند که پرداختی مشتری را با نرخ نهایتا 18 درصد پیش پرداخت ثبت نامی پس بدهند و مشتری نیز از بی ارزش شدن پولی که به شرکت داده است گلایه می‌کند و خواستار پرداخت ارزش خودرویی است که پیش خرید کرده است.

خودروی خارجیاسفناک است موضع گیری وزارت صنعت در این رابطه که صرفا به صدور بخشنامه‌هایی در این رابطه قانع شده و مردم صرفا به پاسکاری‌های اداری دعوت می‌شوند و عملا راهکار مناسبی پیش روی آنها گذاشته نمی‌شود. جالب‌تر اینکه در این بازار مبهم بعضی از شرکت‌ها هنوز اقدام به ثبت نام خودروهای خارجی علی‌الخصوص خودروهای چینی می‌کنند که می‌بایست چندی بعد شاهد هجوم مالباختگان این شرکت‌ها باشیم تا وضعیت آنها به وضعیت وخیم دیگر مشتریان اضافه شود!

به طور مثال یکی از خریداران خودرو از شرکت رامک خودرو می‌گوید که در تاریخ 8 شهریور 96 اقدام به ثبت نام یک خودروی تیوولی کرده است که با موعد 120 روزه به او تحویل داده شود ولی هنوز اقدامی برای تحویل آن نکرده و متممی را به او پیشنهاد داده که عملا دردی از مشتری را دوا نمی‌کند!

1 نظر
  1. Ana می گوید

    خواهش مى کنم تصمیمى گرفته شود که حداقل افرادى که فقط یک خودرو براى مصرف شخصى از گرى مارکت ها و نمایندگى ها از شهریور ۹۶ پیش خرید کردند بتونند خودرو شون رو تر خیص کنند و دست دلالان و واسطه ها کوتاه شود و مشترى واقعى به حق خودش برسه ، این کار با ارایه مدرک بیش خرید قابل انجامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.