مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی تویوتا یاریس 2019 (ویدئوی اختصاصی)

خودروی تویوتا یاریس برای اولین بار در سال 1999 میلادی تولید شد و تا به امروز روی خط تولید باقی مانده است. از این خودروی سابکامپکت سه نسل تا به حال در تیپ‌های هاچبک، کوپه و سدان تولید شده است ولی به تازگی تویوتا یاریس 2019 رونمایی شده و روانه بازار گردیده است.

تویوتا یاریس 2019 در سه ورژن متفاوت L، LE و XLE به بازار ارائه شده است که نسخه L مجهز به پیشرانه 4 سیلندر با گنجایش 1.5 لیتری و گیربکس 6 سرعته دستی، نسخه LE با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با گیربکس 6 سرعته دستی و نسخه پیشرفته XLE دارای چهار سیلندر 1.5 لیتری و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک هست. این سه نسخه از 17 الی 20 هزار دلار در بازار به فروش می‌رسد. تغییرات این هاچبک نسبت به مدل‌های قبلی در طراحی چراغ‌های جلو و هر دو سپر هست.

به علاوه بسیاری از کارشناسان معتقدند که تویوتا یاریس 2019 طراحی اسپرت‌تر از مدل‌های قبلی دارد. در درون خودرو تغییرات چندانی دیده نشده و تنها برای نسخه‌های L  و LE پنل تجهیزات با اضافه شدن یک LCD به روزرسانی شده است. از دیگر تغییرات در این خودروی جدید اضافه شدن دوربین در پشت خودرو و دکمه‌های کنترل صدا و صوت بر روی فرمان راننده به عنوان گزینه‌های استاندارد هست.

تجهیزات بیرونی تویوتا یاریس 2019 شامل چراغ‌های مه شکن، چراغ‌های هالوژنی نصب شده در جلوی خودرو، چراغ‌های LED روشنایی در روز، چرخ‌ها و رینگ‌های 15 یا 16 اینچی، سنسورهای مجهز به تشخیص باران و برف برای فعال کردن برف پاک کن و … است. جالب است بدانید که در درون خودرو سیستم تهویه هوا مجهز به فیلترهای گیرنده دود و گرد و خاک، صندلی‌های چرمی با دوخت‌های مختلف از جمله اسپرت، حالات رانندگی در دو مدل نرمال و اسپرت، فرمان سه پر تلسکوپی با دکمه‌های جانبی نصب شده بر روی آن، سیستم اطلاعات و سرگرمی، کنترل کروز تطابقی و … نصب شده‌اند که کارایی و عملکرد رانندگی با تویوتا یاریس 2019 را بهتر و بالاتر می‌برند.

این خودرو در بازار رقبایی مانند هیوندای ورنا، هوندا سیتی و اشکودا رپید و … را دارد. در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با تویوتا یاریس 2019 بیشتر آشنا شوید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا