مکمل بنزین
گوناگونخبر

صادرات خودروهای ایرانی – آذربایجانی به روسیه

در حالی که در طی چند روزه گذشته خبرهایی از همکاری ایران با روسیه و ترکیه در فضای مجازی منتشر شده بود. حالا بنیاد حسین اف در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز به تولید خودروهای مشترک ایران و آذربایجان تأکید کرده و آن را یکی از برنامه‌های آینده دو کشور دانست.

وی به نقش مؤثر رهبر معظم انقلاب در پیشرفت روابط ین دو کشور تأکید داشت و اشاره کرد حضور ایشان در توسعه و تعمیق روابط ایران و جمهوری آذربایجان بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به 12 دیدار رؤسای جمهور دو کشور طی 6 سال گذشته گفت: هشت دیدار در سطح مقامات عالی رتبه در پایتخت‌های صورت گرفته است که نتیجه آن رشد 74 درصدی مبادلات تجاری و اقتصادی است.

بنیاد حسین‌اف سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین ایران و آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: پروژه‌های مشترکی همچون تولید خودرو ایرانی و آذربایجانی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی دو جانبه است که نتیجه آن صدور اولین خودرو مشترک به‌زودی به روسیه خواهد بود.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در ادامه به دیدار آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز رفت و با ایشان به دیدار و گفت‌وگو نشست.

لازم به ذکر است فاز اول کارخانه مشترک ایران و آذربایجان در جریان سفر رسمی فروردین ماه سال 97 حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو افتتاح شد.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا