Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خودروی ملی ترکیه با طراحی جسورانه رونمایی شد

ساعاتی پیش رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از نخستین خودروی ملی این کشور رونمایی کرد، اتومبیلی که دارای ظاهری جسورانه و شیک بوده و در دو نسخه شاسی بلند و سدان در این مراسم رونمایی شد.

البته این خودروها، نمونه‌های اولیه از این اتومبیل‌ها هستند که به‌صورت برقی عرضه شده و ترکیه سرمایه‌گذاری ۳.۹ میلیارد دلاری برای آن‌ها کرده است. اردوغان در این مراسم گفت که تا سال ۲۰۲۲ یعنی دو سال دیگر، زیر ساخت‌های مرتبط با شارژ خودروهای برقی نیز در کشور توسعه خواهد یافت تا بتوان این اتومبیل‌ها را در تیراژ سالیانه ۱۷۵ هزار عددی عرضه کرد. وی اذغات کرد که بیش از ۱۰۰ مهندس ساعت‌های طولانی بر روی تولید این اتومبیل‌ها کار کرده‌اند.

ترکیه تا پیش از این یکی از هاب‌های اصلی منطقه در عرضه خودرو به‌صورت مونتاژ و ارایه به بازارهای اروپایی بود و حال به‌نظر می‌رسد که قصد دارد تا خودش نیز به یکی از سازندگان اتومبیل آن هم با فناوری روز بپردازد.

قرار است ۵ مدل مختلف از این اتومبیل‌ها که در حال حاضر با عنوان TOGG شناخته می‌شوند، به بازار عرضه شده و نخستین اتومبیل هم یک نمونه در کلاس C شاسی بلندها بوده که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود. ظاهرا طراحی این محصولات را کمپانی مشهور ایتالیایی یعنی پنین فارینا انجام داده است. تصاویر بیشتری از این اتومبیل را در ادامه مشاهده می‌کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.