مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه کوپه خودروی شرکت سونی از سدان آن نیز جذاب تر است!

شرکت سونی که به‌تازگی، طرح مفهومی جذاب خود را بانام ویژن S در نمایشگاه SEMA معرفی کرده است، انگار می‌خواهد از دنیای خودروهای مسابقه‌ای خودش در کنسول‌های بازی، به صنعت واقعی خودرو واردشده و در این زمینه نیز فعالیت داشته باشد.

البته اگرچه این طرح مفهومی که می‌توان آن را سرآغازی برای سونی در عرصه خودرو دانست، مانند شرکت‌های باسابقه این صنعت، چندان با فن‌آوری‌های مدرن و استایل طراحی خاص، تولید نشده است اما می‌تواند یک مسیر همواری را برای خودروهای دیگر این برند فن‌آوری ژاپنی در آینده، ایجاد کند.

اما چه می‌شود اگر این سدان شرکت سونی، به‌عنوان یک خودروی کوپه و در این کلاس خودرویی چهره خود را به نمایش بگذارد. خودرویی که می‌توانید طرح مفهومی طراح خودرویی یعنی آکسینف نیکیتا را که سدان سونی را به یک کوپه تبدیل کرده است، مشاهده نمایید.

این طرح نیز که بانام ویژن کوپه از طرف طراح، شناخته می‌شود، می‌تواند یک جایگزین مناسب از همان خودروی نقره‌ای‌رنگ برقی سدان سونی باشد که در جریان نمایشگاه SEMA رونمایی کرد. طرحی که ازنظر استایل طراحی و جذاب بودن، بسیار خوب از آب درآمده است. در حقیقت می‌توان گفت که این طرح حتی می‌تواند در نسخه کوپه، جذاب‌تر از نسخه سدان به نظر برسد. رنگ طلایی آن نیز، اصالت و ظاهر خاص‌تری به آن بخشیده که حتی وجود 33 حسگر متفاوت در این طرح چه در داخل کابین و چه در خارج آن، برای تشخیص افراد و اشیا، می‌تواند این جذابیت را چند برابر کند.

همچنین سقف نسخه کوپه، کمی باریک‌تر از نسخه خود سونی بوده و به‌صورت کامل از شیشه ساخته‌شده است. طرحی که می‌تواند ویژن کوپه را پابه‌پای خودروی جذابی مانند پورشه تایکان برقی برساند.

البته متأسفانه بر اساس گفته‌های ایزومی کاوانیشی که مدیر پروژه ویژن S سونی بوده و همچنین بخش روباتیک این شرکت را نیز اداره می‌کند، سونی قرار نیست این خودروی سدان خود را به واقعیت تبدیل کرده و تبدیل به یک خودروساز شود. درواقع بر اساس گفته‌های خود شرکت سونی، این خودرو تنها یک طرح مفهومی از آن چیزی است که خودروها می‌توانند به آن تبدیل‌شده و در مسیر آن حرکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا