مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتحلیلیخبر

نسل جدید چری تیگو7 وارد بازار کشورهای جنوب غربی آسیا شد + اختصاصی چرخان

اواسط سال 2019 بود که شرکت چری از نسل جدید تیگو7 پرده برداری کرد. همزمان با رونمایی این کراس اوور چینی، سبک طراحی و یا اصطلاحا امضا طراحی این شرکت تغییر کرد. پس چری تیگو7 اولین خودرو از سبک جدید طراحی چری به بازار چین عرضه شد.

اما هم اکنون شاهد آغاز عرضه این خودرو در برخی کشورهای جنوب غربی آسیا از جمله عربستان و … هستیم. این در حالی است که مدتی پیش تصاویری از معرفی غیررسمی این خودرو به نمایندگان چری در کشور روسیه آغاز شده و طبق اخبار واصله این نمونه از تیگو7 بزودی و در تابستان سال 2020 به بازار روسیه معرفی و عرضه خواهد شد. اما نکته مشترک میان این دو کشور، عرضه نمونه 1500 سی سی توربوشارژ خواهد بود که حتی با وجود نسخه 1600 سی سی توربوشارژ که با پسوند پرو شناخته شده است، چری فعلا این موتور را بر روی خانواده صادراتی اکسید قرار خواهد داد. اما در بحث امکانات باتوجه به سردسیر بودن کشور روسیه برخی امکانات از جمله گرمکن فرمان و گرمکن صندلی ردیف دوم اضافه شده است.

 

اما نسخه موجود در تصویر که در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است، جز نمونه های نیمه فول تیگو7 در سطح جهانی محسوب شده و از امکاناتی مانند اتوپارک، کروزکنترل هوشمند، رادار بین خطوط و … محروم است. همچنین این چری تیگو7 دارای موتور 1497 سی سی توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 6 دنده دوکلاچه توانایی تولید 147 تا 153 اسب بخار، قدرت و 210 تا 230 نیوتن متر، گشتاور را دارد. اما نمونه پرو تیگو7 دارای موتور 1600 سی سی توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه قادر به تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور است.

 


از امکانات موجود بر روی نسخه موجود در تصویر (نیمه فول) میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– دوربین 360 درجه
– سقف پانورامیک
– مانیتور 10 اینچی به همراه نویگیشن
– فرمان دی کات
– سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
– دارای سامانه کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
– ترمز دستی برقی و اتوهولد
– جک برقی صندوق عقب
– سنسور هشدار موانع در عقب و جلو خودرو
– صندلی راننده برقی به همراه گرمکن صندلی های ردیف اول
– تهویه مطبوع دو کاناله به همراه دریچه مخصوص ردیف دوم
– لمسی بودن بخش تنظیم تهویه مطبوع
– چراغ های LED
– دسته دنده جدید
– آمپر دیجیتالی
– و …

در بخش نتیجه نیز میتوان گفت که چری تیگو7 جدید نسخه بازار آسیا با توجه به تغییر طراحی، اما هیچ تغییر اعظمی در بخش امکانات و به خصوص در بخش فنی حاصل نشده است. با این حال احتمال دارد با توجه به سابقه فعالیت چری در بازار جنوب غربی آسیا، نسل جدید چری تیگو7 در اواخر امسال و یا در سال بعد به بازار ایران ورود کرده و جای نسل قبلی را خواهد گرفت.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا