مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور بزرگ جدید مزدا CX-80 در راه است

مزدا به‌تازگی تولید کراس‌اوور کاملاً جدید CX-50 را آغاز کرده است اما این تنها محصول جدید این شرکت ژاپنی نیست که روی خط تولید رفته است زیرا مزدا برنامه ساخت کراس‌اوورهای زیادی را طی ماه‌های آینده دارد. با توجه به برنامه‌هایی که چندی پیش این شرکت اعلام کرد، باید منتظر هجوم کراس‌اوورهای جدید آن باشیم. یکی از این خودروها، مزدا CX-80 نام دارد که کراس‌اوور بزرگی با سه ردیف صندلی خواهد بود. این کراس‌اوور جدید برای بازار اروپا در نظر گرفته شده و در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد اما در عوض مزدا برای آمریکایی‌های کراس‌اوور بزرگ دیگری بنام CX-90 را در نظر گرفته که جایگزین مدل کنونی CX-9 خواهد شد.

حال یک وب‌سایت ژاپنی از CX-80 رندری طراحی کرده که ظاهر احتمالی آن را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد این خودرو در ظاهر بسیار شبیه دیگر کراس‌اوورهای مزدا باشد اما تمرکز واضحی روی افزایش تجمل و لوکس‌گرایی خواهد داشت. طبق گزارش‌های قبلی، CX-80 روی پلت‌فرم جدید خودروهای بزرگ مزدا ساخته خواهد شد که محرک عقب خواهد بود. زیر کاپوت این خودرو هم پیشرانه‌های 3 لیتری شش سیلندر خطی جدیدی قرار می‌گیرد که هم بنزینی و هم دیزلی خواهد بود و برای کاهش مصرف سوخت از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره می‌برد. فعلاً اما هیچ اطلاعاتی از قدرت این موتورها در دست نیست.

اگر CX-80 در طراحی دنباله‌روی CX-50 باشد، بسیار جذاب خواهد بود. البته به‌احتمال‌زیاد مزدا با استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فردی، آن را از مدل کوچک‌تر متمایز خواهد کرد خصوصاً با توجه به اینکه مزدا قصد دارد کراس‌اوورهای جدید دیگری شامل CX-60، CX-70 و CX-90 را هم به بازار عرضه کند. ما مشتاقانه دوست داریم بدانیم که این مدل‌های جدید چقدر از هم متفاوت خواهند بود ولی برای فهمیدن این موضوع باید کمی صبر کنیم. انتظار می‌رود CX-80 در سال 2023 در ابتدا در ژاپن و سپس در دیگر بازارها مثل اروپا عرضه شود. دیگر کراس‌اوورهای جدید مزدا نیز باید تا پایان سال آینده معرفی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا