مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

قیمت کوییک آر پلاس چقدر خواهد بود؟

کوییک آر پلاس جدیدترین خودروی رونمایی شده توسط شرکت سایپا است که با امکانات بیش‌تری نسبت به نمونه معمولی این خودرو به مشتریان عرضه خواهد شد.

از امکانات جدید کوییک آر پلاس که به این خودرو اضافه شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روکش صندلی چرمی
  • فرمان D کات چرمی مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی
  • مولتی مدیا مجهز به دوربین دید عقب
  • رینگ آلومینیومی دو رنگ
  • برچسب های پارکابی
  • جاسوییچی چرمی
  • کف پوش
  • و …

کوییک-آر-پلاس

قائم مقام مدیر عامل سایپا در فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا در خصوص قیمت نهایی این محصول گفت: تا مرحله صدور دعوتنامه برای خریداران، قیمت این محصول هم نهایی خواهد شد، اما قطعا این محصول با قیمت زیر یکصد میلیون تومان به مشتریان عرضه خواهد شد.

به گفته باقری، با توجه به استقبال خوب مردم از خودروی کوییک، قطعا این خودرو نیز با استقبال خوبی روبرو می‌شود و به همین دلیل تلاش می‌شود تا برنامه ریزی جدی برای توسعه آپشن‌های محصول کوییک آر پلاس ( R PLUS ) تدوین و اجرا شود.

قائم مقام مدیر عامل سایپا، همچنین در مورد واگذاری خودرو‌ها به قیمت بازار آزاد در عاملیت‌های مجاز خودروسازی سایپا نیز گفت: قطعا چنین موردی تخلف است و در صورت مشاهده برخورد جدی می‌شود چراکه همه نمایندگی‌های سایپا که به عنوان یک شبکه مویرگی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند وظیفه دارند محصولات سایپا را بر اساس قیمت مصوب کارخانه و بدون تغییر قیمت به مشتریان بفروشند.

شهریار طهماسبی معاون مهندسی پارس خودرو در نشست خبری این مراسم گفت: هم اکنون روزانه 20 دستگاه کوییک آر پلاس تولید می‌شود که از ابتدای ماه آینده به 40 دستگاه افزایش می‌یابد و در صورت تقاضا و کشش بازار، تا یکصد دستگاه در روز، قابل تولید است.

وی افزود: بعد از تولید انبوه کوییک آر و عرضه آن به بازار، متقاضیان خواستار افزایش آپشن‌های مختلفی روی این خودرو شدند که در نهایت، آبان سال قبل این خودرو تعریف و طراحی شد و نخستین نمونه آن، بهمن سال قبل به تولید رسید.

بهنام خلج معاون کیفیت پارس خودرو هم در این برنامه گفت: تلاش کردیم تا این خودرو، با نیاز‌های مشتریان سازگار باشد و به انتظارات مشتریان پاسخ مناسبی داده شود.

وی افزود: کیفیت در خودرو سازی، پایان ناپذیر است و تلاش می‌کنیم این خودرو را در فرایند تولید نیز، ارتقای کیفی دهیم.

گفتنی است؛ با تصمیم شرکت خودرو سازی سایپا به عنوان سهامدار اصلی پارس خودرو، کوییک آر پلاس از این پس به مدت 10 سال در این شرکت تولید خواهد شد.

با توجه به تحریم‌های اقتصادی یکجانبه غرب علیه کشورمان و قطع همکاری و خروج تدریجی شرکای خارجی پارس خودرو از جمله شرکت رنو فرانسه و چین از بازار خودروی ایران و متوقف ماندن یا تولید محدود خودرو‌های مونتاژی پارس خودرو، ظرفیت خالی در خط تولید این خودرو ساز ایجاد شده بود و به همین دلیل، هیئت مدیره و مجمع عمومی شرکت سایپا تصمیم گرفتند خط تولید کوییک را به این شرکت منتقل کنند تا علاوه بر تداوم تولید در این شرکت، منافع سهامداران نیز محفوظ بماند.پارس خودرو ساندرو پیش فروش خودروهای داخلی برلیانس و رنوپیش از این، پارس خودرو روی مونتاژ محصولات دو برند رنو و برلیانس تمرکز داشت و خودرو‌هایی شامل رنو L 90 (تندر 90)، ساندرو و ساندرو استپ وی را در دستور کار داشت.

همچنین پارس خودرو سه محصول خودروی چینی برلیانس به نام‌های برلیانس H330، برلیانس H320 و برلیانس کراس را با همکاری این شریک چینی در خطوط تولید خود مونتاژ می‌کرد.

پس از این اتفاق، سایپا با انتقال خط تولید کوییک R به پارس خودرو موافقت کرد و علاوه بر کوییک R سایر محصولات خانواده R سایپا نیز از این به بعد در پارس خودرو تولید و تحت نام این برند به فروش می‌رساند.

همچنین خودروسازی سایپا اطمینان داده است که انتقال خط تولید خانواده R به پارس خودرو خللی در وضعیت تولید و فروش این خودروساز ایجاد نخواهد کرد، زیرا در حال حاضر همه خطوط تولید سایپا مشغول تولید محصولات خانواده X 100، X 200 و کوییک است.

خودروهای جدید سایپا با پسوند بعد اسم شناخته می‌شوند که این کار موجب سردرگمی خریداران شده است. البته سایپا هم از این موقعیت سود خوبی می‌برد و به این شکل چند میلیونی به قیمت خودروهای خود اضافه می‌کند، اما حداقل برخلاف ایران خودرو به مشتریان احترام می‌گذارد و برای خودروهایش تیپ‌های مختلفی را از لحاظ امکانات تعیین کرده است.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا