مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به نیسان آریا 2021 تازه وارد؛ رقیب قدرتمند و جذاب تسلا مدل Y

چند روزی بیشتر باقی نمانده است تا خودروساز ژاپنی، از جدیدترین مدل از خودروی شاسی‌بلند جذاب خود یعنی آریا (Ariya) رونمایی کند. این خودروی ژاپنی درواقع یک کراس اوور کامپکت (فشرده) برقی است که از همان ابتدا نیز با فلسفه رقابت با دیگر خودروهای برقی این کلاس یعنی تسلا مدل Y آمریکایی و دیگر خودروهای برقی کراس اوور از برندهای جهانی، وارد بازار شده است.

نیسان قرار است این مدل را به‌صورت رسمی و آنلاین در تاریخ پانزدهم ژولای 2020 یعنی 25 تیرماه 99 رونمایی کند؛ اما پیش از رونمایی رسمی، خود نیسان نیز تمایل دارد تا تیزر و تصاویر تازه‌ای را از این کراس اوور برقی جذاب خود به ما نشان بدهد.

طرح مفهومی جدید خودروی آریا که سال گذشته میلادی در موتورشو توکیو ژاپن به نمایش درآمد، با این نمونه تولیدی نهایی، شباهت‌های زیادی داشت. جلوپنجره‌های تقریباً هم‌شکل با دو رشته چراغ LED در هر طرف خودرو به‌عنوان چراغ‌های روز و چراغ‌های جلویی باریک، از مشخصه‌های مشابه در طرح مفهومی و این مدلی هستند که نیسان قرار است به نمایش بگذارد.

نیسان آریا در ابتدا انتظار می‌رود که در خود کشور ژاپن عرضه‌شده و سپس در دیگر بازارهایی همچون چین، اروپا و درنهایت نیز در بازار ایالات‌متحده به فروش خواهد رفت. خودرویی که با موتوربرقی خود، میزان آلایندگی صفر را با کمک دو موتوربرقی خود خواهد داشت. هنوز اطلاعات فنی این خودرو در نمونه تازه‌وارد، گفته نشده است.

نیسان آریا تازه‌وارد، همچنین با سیستم رانندگی نیمه خودران موسوم به پروپایلوت 2(ProPilot2.0) همراه خواهد بود که به خودرو اجازه می‌دهد تا در شرایط خاص، بتواند کنترل فرمان، ترمز و پدال گاز را در بزرگراه‌ها، در اختیار خود بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا