مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیکاپ اتومات به بازار ایران عرضه می‌شود

آمیکو از آمادگی خود برای عرضه پیکاپ دنده اتوماتیک خبر داد.

به گزارش چرخان و به نقل از پرشین خودرو، معاون فروش آمیکو، با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه در حال حاضر گروه صنعتی آمیکو روی فروش پیکاپ و کامیونت ام 52 متمرکز شده است گفت: اکنون، پیکاپ با قیمت 498 میلیون تومان در رنگ سفید قابلیت فروش دارد. کامیونت ام 52 نیز با رنگ سفید با قیمت 208 میلیون تومان و رنگ زرد با قیمت 214 میلیون تومان قابل عرضه به مصرف کنندگان است.

محمدی، همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت نهایی با توجه به محدودیت های قیمت گذاری، صرفه اقتصادی خواهد داشت و به بیان دیگر، قیمت نهایی محصول برای آمیکو راضی کننده است اظهار داشت: سعی می کنیم قیمت ها با رشد ارز تقریباً سنخیت نداشته باشد چون اگر بخواهیم متناسب با نرخ ارز اقدام به قیمت گذاری کنیم آن قدر تفاوت افزایش وجود دارد که با کاهش قدرت خرید مصرف کننده ها مواجه خواهیم شد. بنابراین مجبور هستیم بیشترین بار فشار جا به جایی ارز را خود شرکت آمیکو به دوش بکشد. سعی می‌کنیم با قیمت ارز افزایش قیمت ندهیم.جک تی 8 بخریم یا آمیکو آسنا ؟

وی در پاسخ به این که با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید قیمت گذاری به چه صورت خواهد بود، افزود: در واقع، یک رشد فزاینده در قیمت ارز ایجاد شده است که ما نمی توانیم قیمت ها را به طور میانگین هم‌سو کنیم. در حال حاضر، قیمت محصولات آمیکو با قیمت هایی که پیش از سال جدید داشتیم تفاوت چندانی نکرده است.

معاون فروش گروه صنعتی آمیکو درباره زمان بندی برای دستیابی به اهداف داخلی سازی متذکر شد: دستورالعمل افزایش داخلی سازی از سوی وزارت صنایع ابلاغ شده است که باید براساس آن نسبت به سال گذشته 5 درصد داخلی سازی بیش تر داشته باشیم. در همین زمینه، بخش داخلی سازی شرکت نیز هر روز و هر روز قطعات را شناسایی می کند و بهترین را در اختیار قطعه سازان قرار می دهد. همچنین با توجه به قراردادهای خوبی که با قطعه سازان بسته ایم، این رشد داخلی سازی از آن چه وزارت صنایع پیش بینی و ما را برای رسیدن به آن ملزم کرده است بیش تر خواهد بود و با سرعت بیش تری این کار در حال انجام است.»

محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای ورود به کلاس های دیگر خودروها دارید، به عنوان مثال، پیکاپ‌های کوچک‌تر تولید کنید و یا به سراغ تولید خودروهای سواری بروید، خاطرنشان کرد: خودرو 2631 مجوزها را پاس کرده است و به زودی آماده تولید خواهد شد. در سال 99 نیز برای پیکاپ اتوماتیک برنامه های خوبی داریم و می توانیم امسال آن را عرضه کنیم. به همین منظور، در حال اخذ مجوزها و پاس کردن استانداردهای لازم هستیم تا بتوانیم آن را نیز در دستور کار قرار دهیم و سبد محصولات مان را تکمیل کنیم.جک تی 8 بخریم یا آمیکو آسنا ؟

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا