مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جاسوسی BMW INEXT لو رفت

اولین تصاویر جاسوسی از کراس‌اوور مفهومی و الکتریکی  (BMW vision iNEXT) در فضای مجازی منتشر شد. پروژه iNext بر اساس مفهوم همین نام که ما را یاد آینده می‌اندازد، بزرگ و مهم‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی است که ما تاکنون از BMW دیدیم. این اولین خودرو الکترونیکی است که بر روی یک پلتفرم جدید در کمپانی بی ام و قرار دارد.

اما پروژه جدید BMW به چه شکل خواهد بود؟

رسانه‌های خودرویی آلمان تصاویر جدیدی از آزمایش نمونه اولیه iNext را تهیه کرده‌اند، هرچند که به نظر می‌رسد این نسخه از خودرو بسیار نزدیک به تولید باشد و اوایل سال 2021 به‌طور رسمی به دنیای خودرو معرفی و عرضه شود.

اما به بررسی خودرو بپردازیم:

تصاویر اولیه و جاسوسی از محصول آینده بی ام و نشان می‌دهد که این خودروی مفهومی از جلوپنجره بزرگ و نسبتاً عریض بهره می‌برد. اما نکته‌ای که در این بخش مهم هست جلوپنجره iNext است که دارای عملکردهای مختلف راداری، فناوری دوربین و سایر حسگرها است که برای اطمینان از آمادگی آن به‌منظور رانندگی کاملاً خودران حیاتی هستند. این جلوپنجره در مرکز ساخت و فناوری سبک‌وزن لندشات گروه بی ام و (LuTZ) ساخته‌شده است. بی ام و در کنفرانس‌های خبری خود از این جلوپنجره به‌عنوان چشم خودرو خودران و برقی iNext استفاده می‌کند و می‌گوید مرکز لندشات (Landshut) سایر قطعات نوآورانه ازجمله سیستم محرکه برقی پیشرفته را برای این خودرو می‌سازد. چراغ‌های جلو و عقب هم همانند نام پروژه بیشتر شبیه به مفهوم  iNext طراحی‌شده‌اند یعنی دراز و کشیده.

در نمای کناری خودرو به علت پوشاندن پوشش برای عدم شناسایی این خودرو، خیلی جزییات زیادی را شاهد نیستیم اما چیزی که مشخص است قرار است رینگ 21-22 اینچی در زیر این خودرو قرار بگیرند و همچنین ازنظر اندازه، انتظار می‌رود این خودرو اندازه یک سری 5 باشد.

اما طراحی داخل خودرو

فضای کابین رویکرد متفاوتی دارد، در عکس‌های پیش‌نمایش طراحی داخلی خودرو،طراحی مینیمالیستی و عمدتاً بدون دکمه  است و تمام دکمه‌ها و فرمان‌ها درون یک نمایشگر بزرگ و کشیده به سبک بنز دیده‌شده است.

همان‌طور که نظاره‌گر هستید فرمان این خودرو الکتریکی مستطیل شکل است  و تمامی اطلاعات پشت آمپر خودرو بر روی نمایشگر قرار می‌گیرد. اما تصاویر پیش‌نمایش با تصاویر منتشرشده جاسوسی یکسان نیستند و هنوز دکمه‌ها جای خود را به‌فرمان‌ها صوتی به‌طور کامل نداده‌اند.

آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی BMW درکنفرانسهای خبری خود میگوید: فضای داخلی به‌هیچ‌وجه از طراحی اتومبیل‌های عادی الهام نمی‌گیرد و بیشتر شبیه بوتیک هتل است. اما چیزی که ما در تصاویرجاسوسی این خودرو می‌بینیم آن‌چنان تفاوتی را نسبت به خودروهای عادی نمی‌بینیم.

حالتهای رانندگی دستی و خودران

iNext پیش‌نمایش هر دو فن‌آوری رانندگی دستی و هوشمند را نشان می‌دهد،می‌تواند تنظیمات را با توجه به اینکه در حالت‌های کنترل دستی یا خودران است را تغییر دهید.

بی ام و در خصوص ارائه مشخصات دقیق کراس‌اور برقی و مفهومی iNEXT بااحتیاط عمل کرده است؛ اما نقشه راه بی ام و در دستیابی به قابلیت‌های الکتریکی تأیید می‌کند که خودروی برقی Vision iNEXT از نسل پنج فناوری خودران این شرکت بهره خواهد گرفت.  این خودروی الکتریکی احتمالاً از بسته باطری ماژولار با ظرفیت بین ۶۰ کیلووات ساعت تا ۱۲۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند که این باعث می‌شود خودروهای برقی آینده بی ام و با یک بار شارژ بتوانند تا ۷۰۰ کیلومتر، مسافت طی کنند.

کراس‌اور بی ام و ویژن آی-نکست علاوه بر سیستم محرکه پیشرفته، دارای سیستم رانندگی پیشرفته خودران (مستقل) است. انتظار می‌رود که این مدل دارای سیستم خودران با سطح 5 خودمختاری باشد و بتواند خود را در موقعیت‌های متفاوت، رانندگی کند.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا