مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

فرمول محاسبه قیمت خودروهای جدید ایران‌خودرو معرفی شد

پس از گذشت مدت‌زمان زیادی از زمان مقرر، تحویل دنا پلاس توربو اتومات و 207 سقف شیشه‌ای و داشتن تأخیر در تحویل این خودروها به حواله داران این خودرو به علت مشخص نبودن قیمت خودرو، بالاخره شورای رقابت فرمول و دستورالعمل قیمت‌گذاری ۵ محصول جدید ایران‌خودرو را به این شرکت ابلاغ کرد.

در جلسه امروز شورای رقابت  که به‌منظور بررسی قیمت خودروهای جدید ایران‌خودرو برگزارشده بود درنهایت دستورالعمل قیمت‌گذاری محصولات ایران‌خودرو مثل دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، دنا پلاس توربوشارژ دستی، رانا پلاس، پژو ۲۰۷ پانوراما دستی و سورن پلاس را تعیین کرد.

بر اساس تصمیم شورای رقابت، قیمت اظهاریه شرکت ایران‌خودرو در مورد این خودروها پس از تأیید بازرسی و حسابرسی قانونی شرکت و بدون احتساب هزینه‌های مالی غیر مرتبط به همراه حداکثر 5 درصد برای هزینه‌های مالی مرتبط با کسر ضریب بهره‌وری دو و نیم درصدی و با لحاظ نمودن ضریب صفر برای متغیر کیفیت به همراه سود حداکثر 7 درصدی تعیین خواهد شد.

رضا شیوا به‌عنوان رئیس شورای رقابت گفت: این تعداد خودروی جدید قیمت پایه‌ای نداشتند به همین منظور شورای رقابت با دریافت اطلاعات این خودروها و کار کارشناسی با به‌کارگیری کلینک تجاری خودرو به روش دلفی و ارزیابی خودروهای کلاس مشابه دستورالعمل قیمت این خودروها را به ایران‌خودرو ابلاغ کرد.

اما با توجه به این دستوریه پیش‌بینی می‌شود این خودروها در رنج قیمتی زیر به‌دست حواله داران خود برسد و باید منتظر اعلام نهایی قیمت محصولات جدید ایران‌خودرو باشیم:

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیکدر بازه قیمتی 180 – 200 میلیون

دنا پلاس توربوشارژ دستی : در بازه قیمتی 150 – 165 میلیون

رانا پلاس : در بازه قیمتی 110 – 125 میلیون

پژو ۲۰۷ پانوراما دستی : در بازه قیمتی 150 – 145 میلیونی

سورن پلاس : در بازه قیمتی 105 – 120 میلیونی

 

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا