مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی کوتاه به پژو 308 270GTi!

Peugeot-308_GTi-2016-hd

بعد از پژو 205 GTI، شرکت پژو موفقیت خاصی در تولید هاچ‌بکی که جمعیت طرفداران این‌گونه خودروها را مجذوب خود کند، پیدا نکرد. اما بررسی خودرو پژو 308 270GTi  نشان میدهد این هاچ‌بک با موتور 1.6 لیتری توربو و قدرت 266 اسب بخاری برداشته شده از RCZ R و وزن کم، قول بهترین هاچ‌بکی که پژو توانسته در این سال‌ها تولید کند را میدهد.

بازار هاچ‌بک‌ها مملو است از خودروهای شرکت‌هایی چون فولکس واگن، رنو، فورد و غیره. موفقیت در برابر این حریفان جدی و شناخته شده، قطعا کار آسانی نیست.

peugeot-308-gti-2016-250-270-hk 

همه چیز درباره پژو 308 270GTi  

این هاچ‌بک سه در، مانند تمامی 308های دیگر، در کالبد یک هاچ‌بک پنج در عرضه و در نگاه اول اسپرت‌تر از آنها به نظر نمی‌رسد اما با نگاهی دقیق‌تر میتوان اولین تفاوت‌ها را مانند تعلیق پایین‌تر، چرخ‌های 19 اینچی و ترمزهای بزرگتر را یافت. طراحی ماهرانه ظاهر این خودرو آن را از تمامی رقبا متمایز میکند.

طراحی داخلی این خودرو، به اندازه طراحی بیرونی آن جذاب و خیره‌کننده است. تناسب تعداد دکمه‌ها، صفحه نمایش سرگرم کننده و اطلاع‌رسان که قالب امکانات خودرو را کنترل میکند، فرمانی با قابلیت کنترل پخش این ماشین و صندلیهای نگاه‌ دارنده اجزای اصلی داخل خودرو را تشکیل می‌دهند. 

صندلی‌ها از ترکیب چرم و آلکانترا با دوخت قرمز درست شده است. سردنده فلزی این خودرو، با جزییاتی به رنگ قرمز مزین شده که به زیبایی درونی این خودرو می‌افزاید. از دیگر امکانات این خودرو میتوان به جهت‌یابی ماهواره‌ای، پورت USB، بلوتوث، رادیو،DVD پلیر، مشخصات آب و هوا، کروز کنترل، چراغ ها و برف پاک‌کن اتوماتیک، دوربین دنده عقب و حس‌گرهای اطراف خودرو برای پارک کردن نام برد.سقف شیشه‌ای وسیع این هاچ‌بک باعث روشنایی بیشتر و دلبازتر بودن آن می‌شود.

1025425_PEUGEOT_308GTi_1506JS070

عملکرد در جاده

نقطه آغاز تبدیل پژو 308 به یک GTi واقعی، پیشرانه 1.6 لیتری توربو آن است که از RCZ R برداشنه شده. این پیشرانه با قدرت 266 اسب بخار و گشتاور 243 پوند بر فیت، خودرو را از صفر به سرعت 62 مایل بر ساعت، تنها در زمان 6 ثانیه میرساند. 

پژو ارتفاع این خودرو را 11 میلیمتر کاهش داده و کمک فنرهای آنرا تقویت کرده است.  همچنین میل تعادل (موج‌گیر) خودرو با مدل جدیدتر، مستحکم تر و فنرهایی جایگزین شده که به نظر می‌رسد حس خودروهای مسابقات Nurburgring را بدهد اما در عمل اینگونه نیست. در حقیقت تقریبا تجربه راحتی کاملی در این خودرو خواهید داشت. در پیچها چسبندگی خودرو، مثال زدنی است و توده‌ای از قدرت درون خودرو برای خارج شدن از پیچ، نهفته است. 

فرمان خودرو بسیار دقیق است اما با توجه به اندازه بسیار کوچک نیازمند تحرک فراوان است. ترمز چهار کاسه‌ای آلکون به کار رفته، بسیار کارآمد بوده و احتمالا باعث لمس بینی راننده با فرمان در اولین تجربه استفاده می‌شوند.

2016-pug-308-gti-37-speedo

دکمه اسپرت نیز در این خودرو تعبیه شده و محل قرارگیری آن پشت دسته دنده است. بعد از فشردن این دکمه جریان سوخت و صدای موتور افزایش یاقته و رنگ آمپرهای آن به قرمز تغییر می‌یابد. قیمت این خودرو از 28.455 پوند آغاز میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا