مکمل بنزین
بررسی

نگاهی کوتاه به هیوندایی سانتافه اسپرت مدل ۲۰۱۷!

سانتافه همیشه به عنوان یکی از خودروهای تراز اول هیوندایی مطرح بوده و اینبار مدل 2017 آن با تغییرات مثبت، بسیار بهتر از قبل شده است. کره‌ای‌ها بهترین‌های خود را برای به چالش کشیدن رقبای ژاپنی به بازار عرضه‌ می‌کنند و در این بین سانتافه حرف زیادی برای گفتن دارد. ما این هفته را با مدل فول 2.0T Ultimate AWD سپری کرده‌ایم که حال این ساعات خوش را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

45020_2017_Santa_Fe_Sport-750x400

چه‌چیز جدیدی نسبت به مدل ۲۰۱۶ وجود دارد؟

برای سال 2017، سانتافه اسپورت با قیمت پایه 38,250 دلار نزدیک 350 قطعه‌ی ارتقا یافته را در خود دارد که حدود 25 درصد کل قطعات را در برمی‌گیرد. بخشی از این تغییرات را طراحی خارجی تازه شده، چراغ‌های LED، سیستم اطلاعات سرگرمی اضافی، تکنولوژی‌های ایمنی و راحتی و سیستم انتخاب حالت رانندگی شامل تنظیمات اسپورت، اکو و نرمال شامل می‌شوند. همچنین یک رنگ بدنه جدید آبی به این خودرو اضافه شده است. از جمله تجهیزات استاندارد دیگر آن می‌توان به دوربین چند نمایی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، ورود بدون کلید با آلارم، آینه‌های برقی با دوربین نقاط کور راننده، چراغ‌های LED، چراغ‌های روز روشن، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان و بلوتوث اشاره کرد. همچنین یک صفحه لمسی 8 اینچی با سیستم اندرویداتو به همراه سیستم ناوبری به این خودرو اضافه شده است. رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی، مه شکن‌های جلو، صندلی‌های چرمی و صندلی‌های جلوی سرد و گرم شونده نیز دیگر تجهیزات سانتافه اسپرت محسوب می‌شوند. پکیج تکنولوژی Ultimate با قیمت 1550 دلاری به‌عنوان آپشن سفارشی درنظر گرفته شده که تشکیل شده از بسته‌ی کاملی تجهیزات ایمنی پیشرفته است.بنابراین کل قیمت خودرو با هزینه‌ی تحویل به 40820 دلار خواهد رسید.

45018_2017_Santa_Fe_Sport

کابین

اولین نکته‌ای که با ورود به داخل کابین توجه ما را جلب کرد، تغییرات کنسول مرکزی بود. در این بخش دسته‌دنده‌ جدید و فضای ذخیره‌‌سازی جدید به چشم می‌خورد. در این مدل در صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان گرم شونده وجود دارد و تریم نقره‌ای جذاب به همراه تزئینات چوبی فضای خوبی ایجاد کرده است. داخل کابین از مواد با کیفیت و نرم تشکیل شده که حس خوبی ایجاد می‌کنند و  سقف پانورامیک را نیز نباید از قلم انداخت. برای راحتی بیشتر در ردیف دوم دریچه‌های سیستم تهویه قرار داده شده و فضای بار پشت صندلی‌ها، مکان مناسبی برای قرار دادن 3 چمدان بزرگ و دو دست وسایل گلف است. صندلی‌های عقب به فرم 40/20/40 تا می‌شوند و فضای بیشتری را در اختیار قرار می‌دهند.

45022_2017_Santa_Fe_Sport

موتور

در زیرکاپوت سانتافه اسپورت 2017 از یک موتور 4 سیلندر  2 لیتری با 240 اسب بخار قدرت بهره گرفته شده است. ویژگی انتخاب حالت رانندگی با تنظیمات اسپرت، اکو و نرمال نیز در این خودرو وجود دارد. این موتور به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با سیستم شیفت ترونیک متصل شده و مصرف سوخت شهری/بزرگراهی EPA برای سانتافه اسپرت 9.9/11.3 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده شده است.

45013_2017_Santa_Fe_Sport

کیفیت سواری و دینامیک رانندگی

سانتافه اسپرت با موتور ۲.۰ لیتری توربو قدرت کافی برای رقابت با کراس اوورهای اسپرت کوچک‌تر را دارد. تنها چیزی که فکر ما را مشغول کرد تأخیر توربو در این خودرو بود. موتور ۲.۰ لیتری توربو در رانندگی عادی، قدرتی بیشتر از آنچه که نیاز دارید را فراهم می‌کند. میزان دید در این خودرو بسیار خوب است. سانتافه اسپرت از ترمز اضطراری خودکار به همراه سیستم تشخیص عابران پیاده سود می‌برد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در هنگام خستگی  ایمنی بیشتری داشته باشید. حتی با وجود رینگ‌های 19 اینچی، در سرعت‌های بالا سر و صدای خاصی وارد کابین نمی‌شود و خودرو سواری نرمی دارد.

45016_2017_Santa_Fe_Sport

جمع‌بندی

سانتافه اسپرت به‌طور کلی یک کراس‌اوور خانوادگی خوب برای کسانی محسوب می شود که می‌خواهند از رانندگی لذت ببرند. این خودرو یک کراس‌اوور لوکس با رفتار اسپرت است. ما فکر می‌کنیم که هیوندای با این خودرو شرایط پیروزی را دارد و خانواده‌های کوچک نگاه ویژه‌ای به این محصول هیوندای خواهند داشت. با توجه به حجم موتور این خودرو احتمالا شاهد حضور پررنگ سانتافه 2017 در خیابان‌های ایران خواهیم بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا