مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به سری Fengyun چری؛ قبل از عرضه به بازار

کمپانی خودروسازی چری در 9 نوامبر 2023 از سری Fengyun رونمایی کرد، در آن زمان دو کانسپت Fengyun A9 و T11 SUV نیز معرفی شده بودند. حالا این شرکت می‌خواهد در این سری تغییراتی ایجاد کرده و سپس آنها را به بازار عرضه کند.

تولید سدان Fengyun چری برای اولین بار در سال 1999 آغاز شد. با این حال، تولید آن در سال 2016 متوقف شد. حالا چری می‌خواهد به بازسازی برند این سری بپردازد. بیش از 400 مرکز فروش و 1500 مرکز خدماتی برای آن وجود دارد و تا دو سال آینده، 11 مدل به نام‌های A9 ،T11 ،E3 ،E7 ،E8 ،A8 ،T6 ،T7 ،T8 ،T8Max و T9 روانه بازار خواهند شد.

علاوه بر این، چری اعلام کرد که زیربرندهای مختلف آن که شامل سری‌های Fengyun، اکسید استرا، جتور Shanhai و iCAR هستند می‌توانند تا دو سال دیگر در کل 24 خودروی هیبریدی را به بازار عرضه کنند.

سری Fengyun به یک سیستم C-DM الکتریکی هیبریدی Kunpeng Super Performance مجهز شده که از یک موتور هیبریدی، گیربکس و کنترل باتری تشکیل شده است. موتور هیبریدی ACTECO 1.5TGDI نسل پنجم چری و گیربکس DHT 3 سرعته در آن حضور دارد.

همچنین گفته می‌شود که مصرف سوخت خودرو در هر 100 کیلومتر 4.2 لیتر بوده و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت آن نیز برابر با 4.26 ثانیه خواهد بود.

مدل Fengyun A9 نیز به قابلیت‌ کمک رانندگی خودکار سطح 3 مجهز شده که به کاربران امکان می‌دهد تا در شهر و بزرگراه‌ها یا تقاطع‌های شهری، دوربرگردان و غیره به راحتی حرکت کنند. این مدل برد الکتریکی خالص 200 کیلومتری را به ارمغان می‌آورد. همچنین گفته می‌شود که برد جامع آن نیز معادل 1400 کیلومتر خواهد بود.

خودروی Fengyun T11 در ظرفیت شش نفره ساخته شده، این محصول مجهز به سیستم هوشمند چهار چرخ متحرک است و طول آن به بیش از پنج متر می‌رسد! چری درباره فاصله بین دو محور آن هم اشاره کرد که اندازه آن به بیش از سه متر خواهد رسید.

راننده می‌تواند تنها در 19 دقیقه خودرو را با شارژ سریع از 30 درصد تا 80 درصد شارژ کند. به گفته چری، در کابین از سیستم هوش مصنوعی استفاده شده که می‌تواند به عنوان دستیار صوتی عمل کند. علاوه بر آن، در این بخش شش صفحه نمایش حضور دارند که از شبکه اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند. زیربرند Fengyun همیشه علاوه بر ایمنی، کیفیت و راحتی سرنشینان را در اولویت قرار می‌دهد.

سیستم ایمنی باتری Shouhuzhe به استانداردهای ایمنی سه‌گانه مجهز شده که می‌تواند در برابر حرارت، ضربه و آب از خود مقاومت نشان دهد و عمر آن را افزایش دهد. در آینده اطلاعات بیشتری از این سری منتشر خواهد شد؛ پس برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا