مکمل بنزین
برترین‌ها

تویوتا تاکوما هیولایی بزرگتر از لندکروز و هایلوکس با 2.5 میلیون کیلومتر کارکرد!

کمپانی خودروسازی تویوتا که از چندین سال پیش در حوزه تولید وسایل نقلیه مختلف فعالیت دارد، هر ساله سعی می‌کند تا با افزایش قابلیت‌های خودروها و محصولات مختلف خود شانس رقابت با دیگر رقبا را افزایش دهد و بیشتر در بازار بدرخشد. وقتی صحبت از محصولات تویوتا می‌شود، همه افراد به یاد دوام، استحکام و عملکرد استثنایی خودروها می‌افتند.

در صحبت از تراک‌ها نیز هیچوقت از مسافت پیموده شده حرفی به میان نمی‌آید. چرا که بیشتر ظرفیت بکسل و گشتاور اهمیت پیدا می‌کند. بسیاری از افرادی که تراک خریداری کرده‌اند، موفق شده‌اند تا به مسافت 200 هزار مایلی برسند. این عدد معمولا به عنوان یک دستاورد بزرگ شناخته می‌شود.

در این میان هستند خودروهایی که به مسافت 500 هزار مایلی یا 1 میلیون مایلی رسیده‌ و حسابی سروصدا کرده‌اند. شاید اخبار زیادی درباره تراکی با بیشترین مسافت طی شده منتشر نشده باشد. ولی باید بدانید که ما در این مقاله قصد داریم به سراغ تویوتا تاکوما معروف و میزان مسافت طی شده آن برویم و شما را شگفت‌زده کنیم! این خودرو به مسافتی حدود 1.625.000 مایل (معادل 2.615.184 کیلمتر) دست یافت. بیایید به ادامه مطلب برویم!

تویوتا تاکوما، تراکی همیشه در حال حرکت

مایک نیل در سال 2008 تراک تویوتا تاکوما اکسس کب را خریداری کرد. او هرگز نمی‌دانست که روزی با این خودرو می‌تواند رکورد بیشترین مسافت طی شده را ثبت کند! اگرچه او در سال 2023 فوت کرد، ولی تراکش موفق شد به مسافت بیش از 1.5 میلیون مایل دست یابد! یعنی به نوعی معادل دو سفر رفت و برگشت به ماه یا فقط 65 دور زمین!

این مطلب را نیز بخوانید: چرا تویوتا RAV4 اینقدر محبوب است؟

این مطلب را نیز بخوانید: رکورد بیش از 5 میلیون کیلومتر مسافت طی شده برای چه خودرویی است؟

او در نهایت از مرز 1.6 میلیون فراتر رفت که به عنوان یک دستاورد باورنکردنی برای تمام خودروها شناخته می‌شود. بیایید در ادامه به بررسی مشخصات فنی خودرو بپردازیم.

خودرو قادر بود با موتور 2.7 لیتری خود قدرت و گشتاوری برابر با 159 اسب بخار و 180 پوند فوت تولید کند. این قدرت به وسیله گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شد. در ادامه مشخصات فنی آن را به صورت خلاصه برایتان در جدول قرار دادیم:

موتور
یک پیشرانه 2.7 لیتری 4 سیلندر
قدرت
159 اسب بخار
گشتاور
180 پوند فوت
گیربکس
شش سرعته اتوماتیک
خط محرکه
چرخ‌های عقب متحرک
ظرفیت بکسل
3500 پوند

عصر تراک‌هایی با بیشترین مسافت طی شده

اگرچه تویوتا تاکوما بیشترین مسافت طی شده را بدست آورده است، ولی در آن زمان خودروهای زیادی بودند که می‌توانستند با این مدل رقابت کنند و به مرز 1 میلیون مایل برسند! سال‌های 2007 و 2008 عصر تراک‌هایی با بیشترین مسافت طی شده بود!

تراک‌های مشابه تویوتا تاکوما

تویوتا توندرا با یک میلیون مسافت طی شده

شک نداریم که تمام محصولات تویوتا بهترین عملکرد را در طی این سال‌ها داشته‌اند. به همین خاطر است که ویکتور شپرد، مالک تویوتا توندرا 2007، اظهار داشته که تنها در 9 سال موفق شد تا تراک خود را به مسافت یک میلیون مایل برساند، یعنی چیزی حدود 1020130 مایل. نکته جالب‌تر ماجرا اینجاست که موتور و گیربکس تعویض نشده بودند و همان نسخه‌های اورجینال محسوب می‌شدند.

او این خودرو را در سال 2016 به کمپانی خودروسازی تویوتا فروخت تا در ازای آن یک مدل Tundra Double Cab Limited جدید را دریافت کند.

نیسان Frontier با یک میلیون مایل مسافت طی شده

نیسان  Frontier یکی دیگر از تراک‌هایی است که موفق شد به مسافت 1 میلیون مایل دست یابد. مالک او، برایان مورفی، آن را در سال 2007 خریداری کرد و تنها در طی 13 سال موفق شد به این رکورد دست یابد. او در همین اواخر تراک نیسان خود را با مدل جدید نیسان سال 2020 مبادله کرد.

او در طی این 29 سال به عنوان یک راننده تحویل نیمه وقت کار می‌کرد و هر روز بین 300 تا 400 مایل با میانگین 13 ساعت در روز را پشت فرمان می‌گذراند. جالب است بدانید که او از دنده عوض کردن خسته شده بود و حالا با خودروی دنده اتوماتیک رانندگی می‌کند! به گفته راننده، تا مرز نیم میلیون مایل رسیده بود که دیگر احساس کرد صندلی‌اش از کار افتاده است! کلاچ اصلی 801000 مایل دوام آورد، تسمه تایم نیز در 700000 مایل تعویض شد‌.

ساختی متفاوت یا طرز رانندگی متفاوت؟

بدون شک رسیدن به مرز یک میلیون مایل تنها در ساخت و مهندسی عالی خودرو ختم نخواهد شد. چرا که طرز نگهداری از آن، تعمیر و یا طریقه رانندگی می‌تواند تاثیر زیادی در مسافت طی شده داشته باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط iSeeCars در سال 2019 از بیش از 15.8 میلیون خودرو، تنها 1.8 درصد از کل پیکاپ‌ها از 200000 مایل عبور کردند.

البته در این بین خودروهایی نیز بودند که از دو درصد بیشتر شدند که از جمله آنها می‌توانیم به هوندا ریجلاین، تویوتا توندرا، تویوتا تاکوما و شورولت سیلورادو اشاره کنیم. تویوتا هر سه ماه بیش از 50000 دستگاه تویوتا تاکوما را به بازار عرضه می‌کند، بنابراین نباید از تعداد کم خودروهایی که توانستند به بیشترین مسافت طی شده دست پیدا کنند تعجب کرد.

یکی از دلایلی که امکان دارد راننده‌ها نتوانند به بیشترین مسافت طی شده دست یابند عدم نگهداری دقیق و رعایت مواردی مانند تعویض مکرر روغن، تعویض فیلترها در اسرع وقت و نگهداری پیشرانه است.

از خودرو نگهداری کنید تا خودرو نگهبان شما باشد!

مالک تویوتا تاکوما در 880000 مایل، متوجه شده بود که مشکلی در سر واشر وجود دارد. ولی چون هیچ تعمیرکاری سر واشر را جایگزین نکرد او تصمیم گرفت که کل موتور را تعویض کند تا بتواند دوباره با تویوتا تاکومای خود در جاده‌ها رانندگی کند. موتوری که به جای موتور اصلی جایگزین شده بود موفق شد قبل از آن، 100 هزار مایل و پس از جایگزینی نیز 700 هزار مایل دیگر را نیز طی کند. تمامی این‌ها به عنوان یک مهندسی بی‌عیب و نقص و یک رکورد استثنایی شناخته می‌شود.

یک عمر رانندگی با رعایت موارد مختلف

مالک تویوتا تاکوما یک عمر رانندگی کرد و داروهای مختلف را به بیمارستان‌ها و بیمارانی را که به آنها نیاز داشتند رساند. این همان دلیلی است که مایک به تویوتا تاکومای خود بسیار افتخار می‌کند. او اغلب 500 مایل در روز رانندگی می‌کرد، بنابراین بسیار حیاتی بود که بتواند با رعایت موارد مختلف عمر خودرو را افزایش دهد و روی تعمیر و نگهداری آن نیز تمرکز کند. همه این دلایل موجب شده بودند تا این تراک محبوب تا همین چندی پیش در جاده‌ها حضور داشته باشد.

رقبای آینده و اثر آنها روی تویوتا تاکومای معروف

خودروهایی مانند فورد F-350 6.7 سوپردیوتی 2013 با 1.3 میلیون مایل مسافت طی شده جزو رقبای تویوتا تاکوما هستند و به همین راحتی‌ها متوقف نخواهند شد. مالک فورد تقریبا 200000 دلار برای آن هزینه کرده تا رکورد خوبی را ثبت کند.  تراک‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند مسافت پیموده شده تویوتا را پشت سر بگذارند.

با این حال، عرضه تراک‌های هیبریدی و الکتریکی، این سوال را ایجاد می‌کنند که این خودروها تا کجا پیش می‌روند و چقدر می‌توانند با رقبای بنزینی خود رقابت کنند؟ البته خودروهای الکتریکی تا اینجا بسیار خوب پیش رفته‌اند که از جمله آنها می‌توانیم به تسلا مدل S با مسافت 1.2 میلیون مایل اشاره کنیم. این خودرو، سه بسته باتری و 14 موتور تعویض کرده تا بتواند به این دستاورد چشمگیر دست یابد.

در هر صورت، تفاوت زیادی بین تراک‌هایی با بیشترین مسافت طی شده و ظرفیت یدک‌کشی آنها با مدل‌هایی مانند تسلا مدل S الکتریکی وجود دارد! ولی این سوال ایجاد می‌شود که آیا می‌توانیم روزی شاهد آن باشیم که فورد F-150 لایتنینگ یا ریوین R1T به مرز دو میلیون مایل برسند؟ در هر صورت، در آینده پاسخ تمام این سوالات را دریافت خواهیم کرد. لطفا نظرات خود را درباره این تراک و سوالات مطرح شده با ما در میان بگذارید و برای اخبار بیشتر با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا