مکمل بنزین
گوناگونخبر

شکایت مشتریان مازراتی از قیمت پایین محصولات!

معمولا زمانیکه یک کالا، اعم از مصرفی یا بادوام، با افزایش قیمت مواجه می‌شود، مردم نسبت به این تغییر گله‌مند می‌شوند. این یک قانون کلی و پذیرفته شده در سراسر دنیا است. اما مثل اینکه درمورد یکسری از کالا‌ها، مخصوصا از نوع لوکس، این جریان برعکس عمل می‌کند، یعنی هرچه گرانتر، مشتری وفادارتر! اخیرا بسیاری از مشتریان و طرفداران محصولات مازراتی نسبت به اینکه این شرکت ایتالیایی خودروهای تولیدی خود را ارزان می‌فروشد، ابراز نگرانی کرده‌اند. اگرچه مازراتی معمولا ماشین ارزان قیمت تولید نمی‌کند و مدل سطح متوسطی همچون گیبلی هم از نظر خیلی‌ها در رده گرانقیمت‌ها طبقه بندی می‌شود، اما مصاحبه اخیر مدیرعامل این شرکت نشان می‌دهد که مشتریان دوست دارند قیمت های این برند افزایش یابند.

maserati-ghibli_1

به همین دلیل آقای هرالد وستر رسما اعلام کرده که به خاطر این نارضایتی، مازراتی به صورت مرحله‌ای قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش خواهد داد. البته در این مصاحبه پاسخ روشنی به افزایش قیمت مدل گیبلی، که از لحاظ قیمت‌گذاری جایگاه استراتژیکی در بین محصولات مازراتی دارد، داده نشد. به عقیده کارشناسان اگر مازراتی این محصول را با قیمتی بالاتر ارائه کند، ریسک بزرگی می‌کند چراکه رقبای نزدیک آن همچون مرسدس بنز سری E، بی‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 سهم بازار آن را به راحتی تصاحب خواهند کرد. به احتمال خیلی زیاد این افزایش قیمت از همان الگوی خودروسازان آلمانی تبعیت می‌کند، یعنی با ارائه مدل‌های جدید و جایگزین به یکباره افزایش قیمت قابل توجهی اعمال می‌شود.

maserati-ghibli_2

از طرفی گفته می‌شود که مازراتی قصد دارد تا جای ممکن در فروش هرکدام از مدل‌ها، بیشترین درآمد را کسب کند و این هدف فقط با افزایش قیمت آپشن‌های اضافی و پکیج‌های ویژه ارائه شده همراه آن مدل دست یافتنی است. یعنی این شرکت می‌خواهد از برنامه‌هایی جهت ترغیب مشتریان به سفارش این اقلام اضافی استفاده کند. به هرحال دنیای رقابتی خودروها بسیار پیچیده‌تر از گذشته شده و امکان دارد یک قیمت گذاری اشتباه برروی یک محصول خوب، نتیجه‌ای جز شکست نداشته باشد. بنابراین اگر قصد دارید یک مازراتی بخرید، تا گرانتر نشده دست بجنبانید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا