مکمل بنزین
برترین‌هاخبر

بهترین خودروهای آمریکایی تاریخ تا سال 2016

فرهنگ مردم آمریکا در انتخاب خودرو بسیار متنوع بوده و سلیقه‌ها نیز کاملا متفاوت است. تعداد کثیری از افراد این جامعه به خودروهای عضلانی با موتور V8 و طراحی ظاهری متنوع، علاقه‌دارند. خودروهای کلاسیک نیز بخشی دیگر از سلیقه جامعه را در ایالات متحده تشکیل می‌دهند. علاقه مردم به خودروهای مدرن و الکتریکی نیز غیر قابل انکار است. اما برخی از خودروهای آمریکایی هستند که همیشه مورد توجه هستند، مانند شلبی کبرا و شرولت کوروت که در مسابقات نسکار طیف وسیعی از این خودروها دیده می‌شوند. امروز ۱۰ خودرو برتر آمریکایی را که بسیار مورد توجه بوده‌اند برای شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید…

1929_Duesenberg_Model_J_Dual_Cowl_Phaeton

دوسنبرگ مدل جی

این خودرو در بین علاقه‌مندان آمریکایی با احترام یاد می‌شود و فروش بالای آن، یاعث شد به عنوان یکی از خودروهای نمونه در طول تاریخ خودروسازی آمریکا ثبت شود. البته این برتری در بین رقبای آمریکایی مشهود است و اگر پای شرکت‌های اروپایی را به این ماجرا باز کنیم، دوسنبرگ دیگر شانسی نخواهد داشت. با این حال هیچ شکی در خوب بودن این خودرو نیست. اگر بخواهیم نقش این خودرو را در آن زمان برای شما شرح دهیم باید بگوییم که دوسنبرگ مدل جی، بوگاتی آن دوره زمانی بوده است. موتور هشت سیلندر و قدرتمند دوسنبرگ مدل جی با حجم تقریبی ۷.۰ لیتری قادر بود ۲۶۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

ford-gt40-gulf-mirag_800x0w

فورد GT40

اریک برودلی، طراح موفق خودروهای مسابقه‌ای با هدف رقابت با فراری، فورد GT40 را آماده سازی کرد تا با قدرت خود رقیب فراری خود را به‌ نابودی بکشد. فورد زمانی به فکر تولید این خودرو افتاد که حدود ۹ ماه پیش برای همکاری با فراری با این شرکت به مذاکره پرداخته بود. در این مذاکرات قرار شد یک خودرو اسپرت مشترک با موتور V-12 فراری و شاسی فورد ساخته شود. اما انزو فراری در لحظات آخر قرارداد را یک طرفه فسخ کرد. همین باعث شد که فورد تصمیم بگیرد خودرویی تولید کند تا نماینده فراری در مسابقات را از میدان خارج کند. فورد GT توانست در مسابقات 1966 تا 1969 لمانز در چهار دوره به پیروزی برسد و به قدرت نمایی فراری خاتمه ببخشد.

cadillac-type-53-07

کادیلاک مدل ۵۳

هنوز هم بسیاری از مردم راجع به این خودرو چیزی نمی‌دانند، شاید یکی از این دلایل این باشد که مدل ۵۳ فقط برای یکسال فروخته شد. بسیاری از خودروهای مدرن امروز، پیشرفت خود را مدیون کادیلاک ۵۳ هستند، چرا که این خودرو اولین نمونه از ماشین هایی بود که کنترل رانندگی آن به شکل امروزی بوده است. طرح به کار رفته در این مدل به دلیل خاص بودن توسط بعضی از شرکت‌ها در سال ۱۹۲۲، کپی برداری شد. شرکت هایی مانند بی‌ام دبلیو و نیسان. اما نقطه ضعف این خودرو موتور هشت سیلندر به‌کار رفته در آن بود که تنها ۷۷ اسب‌بخار قدرت داشت، اما یکی از دلایل بکارگیری این موتور، کاهش هزینه‌ها و قیمت خودرو بوده است.

oldsmobile-curved-dash-15

اولدزموبیل Curved Dash

این خودرو در سال ۱۹۰۱ معرفی شد و جزء اولین خودروهای تاریخ بشر شناخته می‌شود که شباهت زیادی با کالسکه‌های اسب سواری دارد. 19000 دستگاه از خودروی زیبای آن زمان تا سال ۱۹۰۷ بفروش رسید تا اینکه فورد مدل T در سال ۱۹۰۸ رسما تولید شد و تا سال ۱۹۲۷ یکه‌تازی کرد. پیشرانه اولدزموبیل تنها یک سیلندر داشت و ۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد و حداکثر سرعت آن 32 کیلومتر بر ساعت بوده است.

2016-Tesla-Model-S-P90D-front-three-quarter-in-motion-04-e1462310328475

تسلا مدل S

یک خودرو باکیفیت که تمام فناوری‌های موجود را در خود دارد. خودرویی که به‌تنهایی توانست صنعت خودرو آمریکا را منقلب کند. تسلا مدل S با ورود به بازار دیدگاه مردم را نسبت به خودروهای الکتریکی عوض کرد، چرا که همه از قدرت این خودروها ناامید شده بودند. این خودروی الکتریکی با موتور قدرتمند خود، شتاب صفر تا 96 کیلومتر را در 3.2 ثانیه‌ طی می‌کند.

The Jeep Wrangler Rubicon Sunriser features exclusive matte oran

جیپ رنگلر

یکی از خودروهایی که در جنگ جهانی دوم نقش پر رنگی داشت جیپ بود که در سال ۲۰۰۷ بازگشت موفقی داشت. رنگلر با سیستم چهارچرخ متحرک، برای عبور از مسیرهای ناهموار و بکارگیری در شرایط آفرود واقعا فوق‌العاده است. موتور ۲.۸ لیتری دیزل برای رنگلر قدرت قابل قبولی را فراهم می‌کند.

AAAA1912-ford-model-t

فورد مدل T

هنری فورد برای اولین بار خط تولید انبوه را به دنیا معرفی کرده و توانست مدل T را از 1908 تا 1927 تولید کرده و البته به فروش فوق‌العاده‌ای نیز دست پیدا کند. ۱۵ میلیون خودروی مدل T در آن سال‌ها تولید و فروخته شد. جالب اینجاست که در سال 1926 قیمت این خودرو از 825 دلار به 260 دلار کاهش پیدا کرد و دوباره مورد استقبال قرار گرفت.

2016-Chevrolet-Corvette-Z06-C7.R-Edition-PLACEMENT-626x382

شورولت کوروت

اولین مدل از کروت در سال 1953 رونمائی شد. کوروت در طول تاریخ دچار تغییرات مثبتی شده و به یک خودرو اسپرت منحصر به فرد در زمان حال در آمده است. مدل Z06 با موتور 650 اسب‌بخاری، یک نمونه پرطرفدار و جدید از این خودرو محسوب می‌شود.

2016 Ford Mustang Shelby GT350R

فورد موستانگ

غول زیبای آمریکایی که خیلی‌ها در حسرت داشتن آن هستند. یک خودروی عضلانی با چهره وحشی که با چهره اسپرت خود نسل جوان را هدف قرار داده است. موستانگ همیشه در طول تاریخ مورد توجه قرار گرفته و فورد موستانگ شلبی با موتور ۵.۲ لیتری هشت سیلندر و قدرت ۵۲۶ اسب‌بخار، یک مدل پرطرفدار در زمان فعلی محسوب می‌شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا