مکمل بنزین
خبر

بررسی ام‌وی‌ام X33S : زیبا و ظریف!

مدیران‌خودرو سالهاست که به‌عنوان نمایندگی رسمی محصولات چری، همکاری نزدیکی با این برند دارد. ام‌وی‌ام X33 یا چری تیگو ۳ به‌عنوان یک خودروی شاسی‌بلند، از همان ابتدا بسیار مورد توجه هموطنان قرار گرفت. در بازار چین نیز این خودرو به‌عنوان یک مقلد از خودروهای تویوتا RAV4 تا سال ۲۰۱۲ با فروش نیم‌میلیونی خود، به یک چهره موفق در بازار محلی تبدیل شد. در همین راستا، مدیران‌خودرو فیس‌لیفت‌های جدید این محصول را نیز به‌ایران می‌آورد و اکنون شاهد حضور نسل جدید تیگو ۳، با نام ام‌وی‌ام X33S هستیم. این خودرو نسبت به گذشته تغییرات مثبتی داشته و بسیار درخشان‌تر از گذشته ظاهر خواهد شد. بد نیست نگاهی به جزئیات این خودرو بیاندازیم تا با آن بیشتر آشنا شویم.

بخش خارجی

chery-tiggo3-001

رشد کیفیت طراحی در تمام خودروهای چینی دیده می‌شود. اگر چه این خودروسازان در دنیا به اسم کپی‌کاران بزرگ شناخته می‌شوند اما نباید از رشد سریع صنعت این کشور چشم‌پوشی کرد. چری با استخدام طراحان بزرگ، سعی دارد به یک زبان طراحی مخصوص خود دست پیدا کند و بیشتر تمرکزش را بر ارایه خودروهای اسپرت گذاشته است که در بیشتر محصولات این برند قابل مشاهده است. ام‌وی‌ام X33S از لحاظ ظاهری، بسیار بهتر از قبل شده. در خودرو نشانه‌های اسپرت شدن بیشتر قابل مشاهده است و آن را می‌توانید در طراحی زیبای چراغ‌های جلو مشاهده کنید. استفاده از چراغ‌های روشنایی روز باعث شده ایکس‌۳۳ جدید، چیزی در طراحی کم نداشته باشد. در بخش عقب خودرو، چری با تغییرات جزئی سعی کرده تا اسپرت بودن خودرو را در بخش انتهایی نیز نمایش دهد. در نمای جانبی به جز سایز کوچک چرخ‌ها، بخش ضعیف دیگری دیده نمی‌شود.

بخش داخلی

chery-tiggo3-008

بخش وسیعی از تغییرات در کابین X33S رخ‌ داده است. در نمای داخلی نیز سعی شده از طراحی اسپرت بهره گرفته شود. در بخش میانی داشبورد، صفحه نمایش سرگرمی دیده می‌شود که کیفیت قابل قبولی دارد. دکمه‌های کنترلی خودرو نیز بسیار با ظرافت در جای خود قرار داده شده‌اند. حتی غربیلک فرمان نیز دچار تغییر شده و نسبت به گذشته بسیار خوش‌دست‌تر است. کیلومتر شمار خودرو نیز با طراحی منحصربه‌فرد، مناسب یک خودروی اسپرت است.جنس متریال داخلی X33S از مواد ارزان قیمت است که تقریبا در تمام خودروهای چینی موجود در ایران، وضع به همین گونه است.

بخش فنی

chery-tiggo3-011

پیشرانه X33S تغییرات زیادی نداشته است و فقط با بهبود جزئیات، شتاب ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت که شتاب ثانویه نام دارد در این خودرو از ۸.۵ ثانیه به ۷.۷ ثانیه کاهش پیدا کرده است که باعث عملکرد بهتر X33S در شتاب گیری شده است. پیشرانه ۲.۰ لیتری X33S، قابلیت تولید ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک گیربکس CVT هفت سرعته به آسفالت منتقل می‌شود. ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ جدید ۲ حالت رانندگی Eco و یا Sport را برای شما فراهم می‌کند که باعث افزایش رضایت از خودرو خواهد شد. این مشخصات فنی در شهر، عملکردی خوب و در جاده، شرایط قابل قبولی دارد.

بخش تجهیزات

chery-tiggo3-012

ام‌وی‌ام از لحاظ سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز تغییرات زیادی داشته و در رده خودروهای چینی نسبت به قیمت خود، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. از جمله تجهیزات X33S می‌توان به  کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، صفحه‌نمایش ۸ اینچی، کروز کنترل، کیت بدنه اسپرت، سنسور و دوربین دنده عقب، قابلیت انتخاب ۲ نوع حالت رانندگی، آینه‌های برقی و … اشاره کرد.

کلام آخر

chery-tiggo3-003

ام‌وی‌‌ام X33S با قیمتی در حدود ۷۵ میلیون‌تومان در بازار معامله می‌شود که در این رنج قیمتی، این خودرو در ایران رقبایی مانند جک S5 دستی و مدل دستی هایما S7 را دارد که جک چند میلیونی از این ماشین گران‌تر است. همچنین به‌دلیل علاقه ایرانی‌ها به گیربکس اتومات، ام‌وی‌‌ام X33S می‌تواند گزینه بهتری برای خریداران باشد.

به سوپر گروه ام‌وی‌ام X33 ملحق شوید

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. گیربکسی که این ماشین داره هیوندا نمیتونه رو ماشیناش بذاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا