مکمل بنزین
گوناگونخبر

مک لارن ۷۲۰S جانشین ۶۵۰S

مک‌لارن تصمیم دارد مدل ۶۵۰S خود را با مک‌لارن ۷۲۰S جدید جایگزین کند، خودروی جدید که بین مهندسان و طراحان کمپانی به اسم رمزی P۱۴ معروف است.

با چرخان همراه باشید.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد مدل آینده ابرخودروی بریتانیایی در دسترس نیست، اما مشخص است که این خودرو از نسخه به‌روز شده موتور V۸ توربو دوقلو استفاده خواهد کرد و همچنان اتاق مونوسل کربنی بر روی آن قرار خواهد گرفت.

خودروی جدید مک لارن از ساختار بدنه‌ی فیبر کربنی سود خواهد برد که نه تنها وزن کمتری دارد بلکه استحکام خودرو را نیز افزایش می‌دهد.

بدون وجود هرگونه مایع وزن خالی خودرو به 1283 کیلوگرم می‌رسد که نسبت به 650S حدود 18 کیلوگرم سبک‌تر بوده و مک لارن می‌گوید این خودرو در کلاس خود سبک‌ترین نمونه خواهد بود. جدای از رژیم غذایی شدید، اولین خودرو از 15 نسخه‌ تولیدی جدید به منظور افزایش هندلینگ و پایداری مرکز ثقل پایین‌تری خواهد داشت.

مک‌لارن خودروی جدید خود را ۷۲۰S نام‌گذاری خواهد کرد که به‌طور سنتی به معنی میزان نیروی موتور آن است. قرار است مهندسان مک‌لارن موتور ۳.۸ لیتری V۸ مدل فعلی را با یک نسخه به‌روزرسانی شده ۴.۰ لیتری که ۷۱۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند جایگزین کنند.

۷۲۰S

موتور جدید همچنین این قابلیت را دارد که با یک موتور الکتریکی همکاری کند، ولی ارائه یک مدل هیبریدی از ۷۲۰S به این زودی‌ها انتظار نمی‌رود. مک‌لارن نسخه هیبریدی را در زمانیدیگر عرضه خواهد کرد.

مدل جدید ۷۲۰S یک حالت پیست نیز همانند P۱ خواهد داشت که هنگام فعال شدن، بخش‌هایی از داشبورد پایین‌تر می‌آیند تا راننده بدون مشکل بتواند روی پیست تمرکز کند. در این حالت تنها اطلاعاتی که راننده می‌تواند ببینید صفحه کیلومتر، دنده فعلی، دمای روغن و سیستم خنک‌کننده و فشار باد تایرهاست.

دسترسی به کابین جانشین 650S به لطف ورودی پهن‌تر آن و رکاب‌های جانبی کم ارتفاع‌تر آسان‌تر خواهد بود. مک لارن می‌گوید این خودرو میدان دید اطراف فوق‌العاده‌ای خواهد داشت بنابراین کاربرد آن در رانندگی‌های روزمره افزایش خواهد یافت. با پرداخت هزینه‌ی اضافی خریداران خواهند توانست از لیست آپشن ها گزینه‌ی مونوکیج نمایان را انتخاب کنند که در داخل ستون‌های A ظاهر فیبر کربنی را به نمایش می‌گذارد.

طی چند وقت اخیر شایعاتی شنیده‌ایم که مک‌لارن ۷۲۰S داخل پیست به‌اندازه P۱ سریع خواهد بود. مک‌لارن شاهکار جدید خود را در ماه مارس امسال در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد کرد و اولین نمونه‌های آن در سال ۲۰۱۷ تولید خواهند شد. احتمالا در سال 2018 نیز نسخه‌ی اسپایدر این خودرو به برادر خود ملحق خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا