مکمل بنزین
خبر

رنو آماده برای عقد قرارداد با لوتوس و بازگشت به روزهای اوج

چندی پیش چرخان خبری در رابطه با احتمال خریدن Force india توسط رنو منتشر کرده بود و در آن مقاله اشاره شد که رنو ممکن است لوتوس را (به دلیل اینکه قبلا هم در اختیار داشته) نیز خریداری کند. اما حالا به نظر می‌رسد که شایعه دوم به حقیقت پیوسته و رنو می‌خواهد لوتوس را خریداری نماید. آن‌طور که اتواسپرت دریافته، قرار است رنو قسمتی از سهام لوتوس را تا هفته آینده در اختیار بگیرد. با مذاکرات طولانی‌مدتی که انجام‌شده، اگر توافق‌نامه تا انتهای ماه به امضای لوتوس و رنو برسد، رنو می‌تواند سال 2010 را که سال ترکش از فرمول 1 بود به فراموشی بسپارد و باقدرت هر چه بیشتر به فرمول 1 بازگردد. بر اساس منبع اتواسپرت، کمپانی فرانسوی رنو قصد دارد تا تنها 65 درصد از سهام لوتوس را که قیمتی در حدود 65 میلیون پوند دارد، خریداری کند.

lotus_f1_team_removes_sponsorship_with_group_lotus_large_92635 [640x480]
Lotus F1 Team
قرار است ابتدا 7.5 میلیون دلار و سپس طی اقساط 10 ساله بقیه مبلغ پرداخت شود. جرارد لوپز، مدیر فعلی تیم لوتوس به همراه سازمان Genii قرار است تا تنها 25 درصد از کل سهام تیم را در اختیار بگیرد و 10 درصد باقی‌مانده هم به آلن پروست، راننده پیشکسوت فرانسوی و قهرمان 4 دوره فرمول 1 خواهد رسید. این‌گونه پخش سهام بسیار شبیه به تیم مرسدس AMG پتروناس است، چراکه در مرسدس، توتو ولف و نیکی لادا بخش‌هایی از سهام تیم را در اختیار دارند. در این مرحله رنو تصمیم گرفته تا به نحو احسنت حمایت خود را از لوتوس انجام دهد. کارلوس گون مدیرعامل رنو نیسان تصمیم دارد تا بودجه‌ای هنگفت برابر با بودجه دو تیم مرسدس و ردبول برای تیم لوتوس قرار دهد.

fa9a9c1769fb40e2bd3b61034719899b [640x480]
Renault F1 Team
رنو تصمیم دارد تا راننده فرانسوی تیم لوتوس یعنی رومن گروژان را نگه دارد، اما پاستور مالدونادو به‌احتمال‌زیاد از تیم خارج می‌شود و حتی ممکن است به رقابت‌های جی‌پی 2 بازگردد. گرچه هر دو راننده با لوتوس قبلا قراردادشان را تمدید کرده‌اند، به همین جهت رنو باید مذاکراتی را با مالدونادو برگزار کند. گرچه رنو با پیش‌قدم شدن پروست تصمیم داشت تا سهام تیم Force india را خریداری نماید، اما به دلیل نداشتن یک سری موارد زیرساختی (مانند پیست) خرید آن لغو شد. احتمال دیگری که وجود دارد این است که رنو به دلیل کار کردن بر روی پیشرانه خود، فعلا قرارداد لوتوس با مرسدس را فسخ نکند تا بتواند با تمرکز بیشتر بر روی موتور خود کار کند و تا یک سال دیگر از همان موتور مرسدس بهره بگیرند. شاید سال 2017 سال بازگشت رنو به اوج و افتخارات خود باشد، هرچند باوجود مرسدس و فراری کار کمی سخت به نظر می‌رسد.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا