مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش خودروسازان کشور مشخص شد!

بالاخره شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خدمات پس از فروش خودروسازان کشور را در سال ۱۳۹۵ مورد بررسی قرار داد. در این ارزیابی شرکت‌هایی که بیش از ۱۰ نمایندگی در ایران داشتند، مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این گزارش ۱۳ شرکت مورد بررسی قرار گرفتند و از میان شرکتها ایران خودرو برای هشتمین سال پیاپی مقام اول را باقی نگه داشت که امری کاملا عادی به نظر می‌رسد.

شرکت ایران خودرو (ایساکو) با ۸۰۰ نمایندگی در سراسر کشور و پوشش خوب شهرها نشان داد که می‌تواند دل مشتریان خود را بدست آورد. شاید یکی از دلایل موفقیت ایران خودرو، قدرت و حضور پرتجربه این شرکت در ایران باشد. البته مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایساکو بعد از این خبر گفت: تلاش کردیم با وجود سخت‌گیرانه‌تر شدن نحوه ارزیابی ها و ارتقاء کیفی در حوزه بازرسی، با ارائه طرح های نوین خدمات رسانی و خلق ارزش های برتر برای مشتریان در راستای ارتقای کیفیت و بهبود مستمر و کسب استانداردهای جهانی در ارائه خدمات در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان گام برداریم.

بعد از شرکت ایساکو، شرکت ایرتویا و سایپا یدک (پارس خودرو) به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم ایستادند. شاید ایستادن ایرتویا در رتبه دوم غافلگیرکننده بود. این شرکت توانسته برند تویوتا را در جایگاه خوبی بین ایرانیان نشان دهد. رتبه‌های چهارم تا سیزدهم این گزارش به ترتیب شامل شرکت‌های اطلس خودرو، سایپا یدک (سایپا)، مزدا یدک، کرمان موتور، رامک یدک،‌ آسان موتور، مدیران خودرو، مدیاموتورز، آرین موتور پویا و نیرو خودرو آسیا می‌شوند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران این ارزیابی را برای شرکت‌هایی که کمتر از ۱۰ نمایندگی داشتند، نیز انجام داده است.  در این گروه ۸ شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. از میان شرکت کننده‌های این دسته، شرکت نگین خودرو توانست رتبه اول را کسب کرد. البته بعد از شنیدن خبر همکاری بزرگ رنو با این شرکت به احتمال زیاد سال آتی یا دو سال آینده نگین خودرو، نمایندگی‌های بیشتری در ایران افتتاح خواهد کرد. این شرکت قرار است با همکاری رنو سالانه بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در ایران مونتاژ و تولید کنند که به نوعی برای خود رکورد محسوب می‌شود.

رتبه‌های دوم تا هشتم این دسته‌بندی به ترتیب شامل معین موتور، ستاره ایران، پرشیا خودرو، آلفا موتور، افرا موتور، خودروسازی سینا و گلرنگ موتور می‌شوند. نظر شما درباره این ارزیابی چیست؟ به نظر شما خدمات پس از فروش کدام شرکت باید در رتبه اول قرار بگیرد؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا