مکمل بنزین
خبر

مدل مفهومی e-Evolution میتسوبیشی، مدلی که گویی از آینده آمده است!

همان‌طور که می­‌دانیم مدتهاست که مدل Evo کمپانی خودروسازی میتسوبیشی به خاطره ها پیوسته اما گویا نام این خودرو هنوز قرار نیست از اذهان طرفدارانش پاک شود زیرا این کمپانی در اواخر این ماه مدل مفهومیe-Evolution را در توکیو به نمایش در خواهد آورد.

این مدل مفهومی، کراس اوور پیشرویی را با طراحی بیرونی متهورانه نشان می­‌دهد که مطمئنا به ذائقه هر کسی خوش نخواهد آمد. این طراحی، مسیری را نشان می­‌دهد که کمپانی میتسوبیشی در چند سال آینده، آن را طی خواهد نمود. این کمپانی در نظر دارد کراس‌­اوورهای کاملا الکتریکی را تولید نماید که تمام ویژگی‌­های مفهومی نرمال نظیر چرخ­‌های عظیم، دوربین‌های جانبی، و چراغ‌های LED براق، را در خود داشته باشند و عاری از هرگونه دستگیره معمولی نیز باشند.

همانند سدان همنامی که قبل از این مدل تولید شده، مدل مفهومی e-Evolution، بیشتر یک خودروی عملکردی است اما در عین حال این مدل جدید به سه موتور الکتریکی به جای یک موتور احتراق داخلی مجهز شده است.

در این خودروی مفهومی، یک موتور الکتریکی، مخصوص به حرکت دراوردن چرخ‌های جلو است درحالی‌که دو موتور الکتریکی دیگر، چرخ‌های عقبی را به حرکت در می‌آورند تا بدین خودروی نمایشی، سیستم چهارچرخ محرکی را ارائه کنند که از هدایت گشتاور کنترل شده الکتریکی بهره می‌برد. علاوه بر این، کمپانی میتسوبیشی در این خودرو، از سیستمی تحت عنوان سیستم هوش مصنوعی به همراه دوربین‌ها و سنسورها بهره جسته که می‌تواند آن‌چه را که در قسمت جلوی خودرو رخ می‌دهد مشاهده کرده و به راننده در مواجهه با ترافیک کمک نماید.

فردی که در پشت فرمان این خودرو می‌نشیند می‌تواند از طریق سیستم  AI که برنامه‌های آموزشی را به وسیله صفحه نمایش داشبورد ارائه می‌کند و یا توسط گفت‌وگوی صوتی، آموزش‌های لازم را فراگیرد. کمپانی میتسوبیشی بیان داشته که به لطف این سیستم آموزنده که برای راننده همانند یک مربی عمل می‌کند، راننده می‌تواند بسیار بیشتر از قبل از رانندگی با مدل مفهومی e-Evolution لذت ببرد.

قرار است در 25 اکتبر، در اولین روز مطبوعاتی نمایشگاه اتومبیل توکیو امسال، این مدل کانسپت به طور کامل نمایش داده شود و کمپانی میتسوبیشی امیدوار است که این CUV دارای آلایندگی صفر به همراه مدل مفهومی میتسوبیشی دلیکا، توجه همگان را به خود جلب نمایند.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا