مکمل بنزین
خبر

موتور چرخشی مزدا بازمی‌گردد!

اولین موتور چرخشی مزدا نیم قرن پیش ساخته شد و این کمپانی ژاپنی در حال توسعه این محصول موفق خود است. خبر خوب این است که حدود دو سال آینده شاهد این موتور خواهیم بود ولی متاسفانه مزدا آن را بر روی مدل‌های اسپرت استفاده نخواهد کرد.

در تئوری موتور چرخنده گزینه خوبی برای افزایش برد خودروست. دلیل این برتری اندازه کوچک، قدرت خروجی بالا و لرزش کم در حین عمل است. میتسو هیتومی، مدیر بخش موتور مزدا، تایید کرد که موتور ونکل جدید، توان الکتریکی برای خودروی مجهز به باتری را تامین خواهد کرد.

این خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۱۹ در دو مدل، یکی تمام الکتریکی و دیگری هیبریدی عرضه خواهد شد. خودروی الکتریکی جدید مناسب برای بازار اروپا، چین و ژاپن است. کشورهایی که در آن‌ها برد کم این خودروها مشکل‌ساز نخواهد بود.

این در حالیست که مدل هیبریدی این خودرو که برد بالاتری هم دارد، برای بازار آمریکا بسیار مناسب است. برای این که بتوان دو مدل از یک خودرو را تولید کرد، نیاز به یک پلتفرم جدید وجود دارد که مزدا آن را تا سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد. جالب است بدانید که همه امیدها برای قرار گرفتن موتور چرخشی بر روی خودروهای اسپورت از بین نرفته است. هیتومی گفته که مزدا در حال طراحی نسخه بزرگتر این موتور است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا