مکمل بنزین
تحلیلیخبر

ضعیف‌ترین خودروی داخلی از لحاظ سیستم ترمز را بشناسید!

پس از آشنایی با برخی خودروهای با کیفیت داخلی از نگاه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، دوست داریم تا این بار کمی فنی به این آزمایش‌ها نگاه کنیم.

یکی از بخش‌هایی که این شرکت در آزمایش‌های خود به بررسی آن می‌پردازد، سیستم ترمز خودروهای در اختیار است. قطعا تاکنون با شرایط رده بندی این شرکت آشنا شده‌اید. خودروهای داخلی که در اختیار شرکت بازرسی کیفیت قرار می‌گیرند در 5 دسته اصلی بر اساس قیمت طبقه بندی می‌شوند. در آزمایشگاه‌های 9 گانه، ترمز یکی از مهم‌ترین بخش‌هاست.

با هم به رده بندی این خودروها و امتیازات منفی که دریافت کرده‌اند نگاهی می‌اندازیم:

  • در رده اول که به خودروهای کمتر از 25 میلیون تومان تعلق دارد، 5 خودرو مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در این میان، خودروی MVM 110 با عدم دریافت نمره منفی دارای بهترین ترمز در این گروه قیمتی به شمار می‌رود که با توجه به دریافت امتیازات فراوان در قسمت‌های دیگر، این موضوع کمی شرایط این خودروی ارزان قیمت و البته بی‌کیفیت را بهبود می‌دهد.

 

mvm-110

بدترین خودرو در این قسمت از لحاظ سیستم ترمز، مربوط پراید 132 کمپانی سایپاست که برابر 6.8 نمره منفی است. البته ترمز پراید کلا نیاز به توضیح خاصی ندارد و شرایط آن و آمار تصادفات رخ داده کاملا گویای این موضوع است.

پراید-سایپا-131-141-132-111-Pride-saipa (3)

  • در دسته خودروهای قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان، 18 خودرو مورد بررسی قرار گرفته است. در این قسمت چند خودرو با دریافت 0 امتیاز منفی توانستند نمره قابل قبولی در سیستم ترمز را دریافت کنند.

خودروهای تندر 90 دستی و اتوماتیک ایران خودرو و پارس خودرو، پژو 206 و رانا بهترین محصولات در این حوزه هستند.

runna

بدترین محصول این بازه قیمتی با اختلاف مربوط به پژو 405 تولید ایران خودرو خراسان است. امتیازات منفی این محصول برابر 6.1 است.

peugeot-405

  • در دسته سوم و خودروهای 50 تا 75 میلیون تومان 4 خودرو وجود دارد. هر چهار محصول این دسته، یعنی JAC J5 دستی و اتوماتیک، MVM X33 و لیفان X60 همگی بدون دریافت امتیاز منفی در قسمت ترمز، توانستند شرایط خوبی را در این لیست کسب کنند.

به طور کلی، ضعیف‌ترین خودروی داخلی از لحاظ سیستم ترمز، با افتخار و البته اختلاف، همان پراید 132 سایپاست!

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. واقعا متاسفم كه پرمصرف ترين خودرو در كشور داراي بدترين ترمز مي باشد اين مثال بارز بي ارزش بودن جان مردم است بازهم مي خواهيد وام بدهيد تا مردم خودروي بدون ترمز بخرند آخه با چه منطقي همچين تصميمي براي كشور گرفتين آدم گاهي اوقات به اينكه شماها واقعا سواد دارين يا نه شك ميكنه

  2. با سلام
    هموطن ناشناس گرامی،
    مطمئنا برخی ازمسئولین که باعث ویرانی اقتصاد ، زیر خط فقر رفتن ملت شریف ایران و بسیاری فجایع و فسادها شده اند ، هنوز هم مورد اعتماد و تائید نظام هستند و با مقداری سواد غیر مرتبط ، با زورگویی و توهین به ملت ایران همچنان بر مسند مدیریتها در کشور تکیه زده و خواهند زند!
    اگر میزان دارایی بسیاری از مسئولین را بررسی کنند ، پی به ثروتهای نجومی خواهند برد که با رانت و … بدست آمده که اگر بمانند بسیاری از ملت ایران پاک زندگی می کردند ، صد در صد بجز یک دستگاه آپارتمان معمولی و یک دستگاه اتومبیل ساخت داخل و حقوق ماهیانه نمی بایست به ثروتهای صدها و یا هزار میلیارد تومانی دست پیدا کنند!
    مطمئنا اینان دلسوز ملت شریف ایران نیستند و بقولی شکم سير از گرسنه خبر ندارد!
    اگر همه ملت ایران همکاری می کردند و حتی یکدستگاه اتومبیل بی کیفیت و گران را نمی خریدند ، می توانستیم امیدوار باشیم که با ورشکسته شدن این گران فروشان و … دیگر شاهد این مظالم در کشور نمیشویم.
    البته ، همچنان امیدواریم که اصلاحاتی انجام و نظام اقتصادی و قوانین مختلف بازنگری و سامان پیدا کنند و ملت ایران از نابسامانی ها و … نجات پیدا کنند. ( ناچاریم اینطور خوش خیال و امیدوار باشیم!)
    از دولت تدبیر و امید ، خواستاریم که جدا” دست به اصلاحات زده و مردم را از رنجها و ناامیدیها رها کند.
    رزمنده گمنام و برادر شهید

  3. امیدوارم به زودی شاهد افزایش کیفیت خودرو باشیم.. واقعا برام جالبه یه عده چطور بازیچه دست وارد کنندگان آشغال های چینی شدند..
    اگر شما واقعا قصد خیر داشتید اول خرید خودرو های چینی رو تحریم می کردید و بعد خرید خودرو ایرانی تا زمان افزایش کیفیت…
    خوبه که کمی فکر کنیم..

  4. سلام
    من پراید ۱۳۲ دارم
    یک ماه پیش باسرعت ۸۰ کیلومتر تصادف کردم که منجر به جرح چند نفر شد
    بخاطر سیستم نادرست ترمز ماشین بود

  5. تندر ٩٠ ترمزش عاليه بعد بعضيا ميان با 405 مقايسش مى كنن كه بدترين ترمز رو تو اين رنج داره واقعا يه ادم عاقل بايد اين اين دو تارو كنار همديگه قرار بده؟!!!! سعى كنيم واقع بين باشيم در مورد پرايد هم نه فقط ١٣٢ بلكه تمام مدل هاى پرايد ١١١،١٣١و… ترمزشون افتضاحه قصد توهين به اون كسايى كه پرايد دارن ندارم ولى هر كسى بخواد مزه خطر رو به زبون بچشه بايد بره پرايد بخره اين اتفاقى هم كه براى اقاى محمد افتاده همونطور كه خودشون گفتن به علت سيستم تكنولوژى افتضاح پرايد هست بعد بگين حمايت از كالاى ايرانى…!!!

  6. همه ماشینهای ایرانی سمند .پزو .پراید و… سیستم ترمز بسیار ضعیف وپر خطری دارند که در موقع نیاز بصورت ایست نقطه یی عمل نمی کنند وباعث سر خوردن ماشین ودر پی ان بیچاره شدن صاحب خودرو میشود حال اگر خدایی نکرده با عابر پیاده یا ماشینهای گران قیمت تصادف کند که بیچاره میشود که امروز این مشکل امروز برامن پیش اومد وبا سمند به یه سوناتا برخورد کردم وبااینکه ترمز کردم ماشین چند متر سور خورد وباعث تصادف شد در ضمن سرعتم هم در حد 40تا بود ولی ماشین ایست کامل نکردحالا نمیدونم از کجا بیارم و خسارت دزدی و بیکیفایتی مسولین نالایق رو با تولید این ماشینهای بی کیفیت چطور بدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا