مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا هایلندر ۲۰۱۶، سومین شاسی بلند ایمن دنیا!

هر ساله سازمان بیمه و ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS)، با ارزیابی دقیق، ایمنی خودرو‌ها را در بخش‌های گوناگون بررسی کرده و به بی نقص‌ترین عملکرد نشان TSP+ اهدا می‌کند. اخیرا بر اساس تست‌های صورت پذیرفته تویوتا هایلندر ۲۰۱۶ موفق به کسب این نشان شد. پیش از این مدل تنها دو خودرو هوندا پایلوت ۲۰۱۶ و نیسان مورانو ۲۰۱۶ در طبقه شاسی‌ بلندهای سایز متوسط (شهری) موفق به کسب این نشان شده‌اند.

تویوتا هایلندر
سال گذشته نیز تویوتا هایلندر این نشان را کسب کرد، البته با این تفاوت که تست‌های صورت پذیرفته در سال ۲۰۱۶ بسیار دقیق‌تر و دشوارتر انجام شد. خودرویی می‌تواند این نشان برتر را کسب کند که در تمامی تست‌های تصادف پنج‌گانه امتیاز خوب را دریافت کند. در سری تست‌های ۲۰۱۵ کسب امتیاز قابل قبول در بخش هم‌پوشانی کوتاه کافی بود تا یک خودرو بتواند این نشان را به خود اختصاص دهد. تویوتا هایلندر ۲۰۱۵ در سال گذشته در تست هم‌پوشانی کوتاه امتیاز قابل قبول را دریافت کرد اما در مدل ۲۰۱۶ امتیاز خوب را به خود اختصاص داد.
در تست هم‌پوشانی کوتاه خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت از گوشه با یک دیوار سخت برخورد می‌کند. نتیجه این تست بیشتر به تعلیق جلو بستگی دارد و معمولا صدمه جدی به خودرو وارد نمی‌شود. برای بهتر شدن وضعیت خودرو در این تست، لازم است کارهایی مانند لایه‌گذاری بیشتر در ستون جلویی، بدنه و طراحی مستحکم‌تر ناحیه داشبورد، محل قرار گیری پاها و عملکرد صحیح‌تر کیسه‌هوای جلو انجام شود.

تویوتا هایلندر
طبق ادعای هیئت داوران تویوتا تغییرات ساختاری ویژه‌ای به‌منظور بهبود عملکرد هایلندر ۲۰۱۶ در تست هم‌پوشانی کوتاه اعمال کرده و کیسه هوا جلو و کناری قادر خواهند بود به نحو مؤثر‌تری از سر راننده محافظت کنند. گفتنی است خودرو‌ها هنگام تست هم‌پوشانی کوتاه تمایل به چرخش از خود نشان می‌دهند و همین عامل باعث شده تا کیسه هوا هایلندر ۲۰۱۵ نتواند محافظت کامل از سر راننده به عمل آورد‌.

حامد دانشمند

مهندس IT، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا