مکمل بنزین
خبرداخلی

افسارگسیختگی ایران خودرو در افزایش قیمت ها؛کارت طلایی دنا پلاس توربو 10 میلیون تومان

دیروز بعدازظهر بود که ایران‌خودرو قیمت دو محصول جدید خود یعنی دنا پلاس توربوشارژ اتومات و پژو 207 پانوراما را اعلام کرد. خودروهایی که با توجه به داخلی سازی بالا، تولید داخل، خودروی ملی و حتی قدیمی بودن فناوری‌هایشان باید قیمت‌های پایینی را داشته باشند تا مردم عادی و متوسط کشور نیز بتوانند از این محصولات استفاده بکنند اما می‌بینیم قیمت‌های جدید در اوج نامردی تنظیم ‌شده‌اند و شاید بتوان گفت بسیاری از مردم دیگر نتوانند خودروهای ایرانی را نیز بخرند.

برچسب قیمتی 252 میلیونی برای یک خودرو با پلت فرم قدیمی کمی توهین‌آمیز به ‌کل مردم ایران است. علت این موضوع هم کاملا مشخص است؛ بازار کاملا انحصاری که خودروسازان هر کاری می‌خواهند می‌توانند بکنند و سوالی که مطرح است اینکه اگر برندهای خودروسازی خارجی مطرح در ایران نیز حضور داشتند حتی با قیمت امروز دلار این قیمت قابل رقابت بود؟ آیا دیگر کسی پول گزاف برای این خودروهای بی کیفیت داخلی را پرداخت می‌کرد؟

این مساله به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ صبح امروز باخبر شدیم در زمان تکمیل وجه یکی از مشتریان دنا پلاس توربوشارژ اتومات، گزینه‌ای در اختیار حواله داران قرارگرفته است که باید انتخاب بکنند خودروی تحویلی با چه نوع کارت طلایی برحسب نوع خدمات، تحویل مشتریان شود. نکته مهم اینجاست که قیمت آن جدا محاسبه می‌شود و قیمت تمام‌شده برای مشتریان دنا پلاس توربوشارژ اتومات بسیار بیشتر از قیمت اعلامی ایران‌خودرو است، این در حالی است که در سال‌های پیش تمام محصولات نشان ایرانی ایران‌خودرو باکارت طلایی 4 ستاره تحویل مشتریان می‌شد و قیمت آن جدا از قیمت تمام‌شده محاسبه نمی‌گردید.

همان‌طور که می‌بینید اگر شما بخواهید کارت طلایی 4 ستاره را برای خودروی خود سفارش دهید باید مبلغ 9 میلیون و پانصد و سی هزار تومان را اضافه بر مبلغ 252 میلیون و 600 هزارتومانی خودرو بپردازید که عدد بسیار عجیب و نامتعارفی است. امیدواریم هر چه سریع‌تر مجلس و قوه قضاییه به این مسئله ورود کنند و جلوی سو استفاده برخی مدیران بی‌کفایت کشور را بگیرند و این حق مردم است که از مسئولین خود طلب بکنند تا به این موضوع رسیدگی کنند؛ چون با هر افزایش قیمتی ما شاهد یک تورم و افزایش دیگر در نیازهای اساسی مردم کشور هستیم و این برای مردمی که با دل و جان پای ارزش‌های ملی خود ایستاده‌اند، بسی تلخ و ناگوار است.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا