مکمل بنزین
خبر

‌تحویل دنا پلاس به نمایندگان مجلس به‌صورت تمام قسطی!

شاید این خبر برای بسیاری از مردم بسیار شوکه کننده باشد اما باید بگوییم که صبح امروز متوجه شدیم که برخی نمایندگان مجلس، خودروی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را که به نرخ قیمت کارخانه برای آن‌ها محاسبه ‌شده است، برای کار خود انتخاب کرده‌اند و عجیب‌تر آن‌که بهای این خودرو قرار است به‌صورت اقساط سه ساله که احتمالا بدون بهره است، پرداخت شود.

این در حالی است که این خودرو در بازار کشور با بهایی در حدود 600 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و عجیب‌تر آنکه نمایندگانی که با شعار مردم‌داری، حق‌طلبی و جلوگیری از فساد وارد مجلس شده‌اند و رأی بسیاری از مردم انقلابی را گرفته‌اند، نیامده این‌جور ریخت‌وپاش می‌کنند. گویی حمایت از مردم و کمک به پیشرفت کشور گزافه‌گویی بیش نبوده است.

اما داستان از آنجایی درز پیدا کرد که امام‌جمعه لواسان در حساب کاربری خود در توئیتر خبر داد که به هر نماینده مجلس یک خودروی دنا پلاس به قیمت کارخانه داده‌اند و قرار است پول آن ماهانه از حساب نمایندگان کسر شود که این توییت را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

 

اما ماجرا ازاین‌قرار است که در ابتدای شروع مجلس، فرمی برای خودرو به نمایندگان داده ‌شده تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه پیش روی نمایندگان مجلس وجود داشت:

  • 1. استفاده از خودروی مجلس با راننده، که در این صورت، هزینه‌ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار تومان و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می‌شود.
  • 2. تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی، که در این صورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل‌ونقل (حدود ۵ میلیون تومان)، از هزینه‌های دفتری ماهانه حذف می‌شود.
  • 3. فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود (قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن‌هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد).

با وجود این که نمایندگان مجلس گزینه‌های دیگری برای انتخاب کردن داشتند، برخی ترجیح دادند خودروی 600 میلیونی را انتخاب بکنند که با بهای کمتری برای آن‌ها محاسبه می‌شود. اما شاید کمی هم عجیب باشد که چگونه یک نماینده مجلس فقط ماهی 8 میلیون و سیصد هزار تومان از حقوق ماهیانه‌اش برای خرید خودرو کم شود، مگر این نمایندگان چه‌قدر حقوق می‌گیرند؟

امیدواریم نمایندگان مردم که با رأی ملت در مجلس حضور پیدا کرده‌اند، پاسخی به این موضوع بدهند و شائبه رانت یا برخورد متفاوت با آن‌ها نسبت به مردم مطرح نشود. مردمی که با توجه به فشارها و تحریم‌های ظالمانه امریکا، چند سالی است به‌سختی دیگر تنها فقط نفس می‌کشند و بسیاری از آن‌ها حتی امیدی به یک زندگی سطح متوسط هم ندارند ولی هنوز هم پای ارزش‌های ملی و دینی خود ایستاده‌اند.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا