مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروتازه‌هاخبر

آئودی Q5 اسپرت‌بک 2021 رونمایی شد

آئودی رسماً، خودروی Q5 اسپرت‌بک 2021 با طراحی ظاهری جدید، کابین با تجهیزات و فناوری پیشرفته و پیشرانه‌ی نیم‌هیبریدی رونمایی کرد و قرار است که سال آینده راهی بازار شود.

همان‌طور که طرفداران خودروهای آئودی به یاد می‌آورند، ژانویه سال گذشته بود که آئودی از راه‌اندازی خط تولید Q5 2021 Face Lift خبر داد که قرار بود این خودرو با محصولاتی نظیر: بی ام و X3، مرسدس بنز GLC، جگوار F Pace، کادیلاک XT5، ولوو XC60 و آلفارومئو استلویو رقابت کند.

اما به نظر می‌رسد که آئودی تصمیم گرفته نسخه جدید این خودرو یعنی نسخه Sportback را که در دسته کراس اوور کوپه قرار می‌گیرد ارائه دهد تا بتواند با خودروهایی نظیر: مرسدس بنز GLC کوپه، بی ام و X4 رقابت نماید. جا دارد بگویم که آئودی برای اولین بار این کار را نکرده و پیش‌‌تر خودروهایی نظیر: E-Tron و مدل مفهومی Q4 را در این دسته از خودروها طراحی کرده است.

با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق این خودرو بپردازیم.

>> طراحی ظاهری

همان‌طور که از اسم این خودرو مشخص است اصلی‌ترین و مهم‌ترین تغییر در طراحی Q5، قسمت عقب خودرو است که شامل خط سقفی ظریف‌تر و اما با خم بیشتر است؛ دیگر تغییرات در قسمت جلو این خودرو قرار دارد که شامل جلوپنجره بازطراحی شده با ورودی‌های هوای جدید، چراغ باریک‌تر با طرح گرافیکی جدید و… است. سایر بخش‌های خودرو از همان ظاهر اصلاح‌شده‌ای Q5 در نسخه عادی بهره می‌برد که به‌تازگی رونمایی شده بود.

اما جدیدترین فناوری هوشمندی که آئودی در این خودرو استفاده کرده این است که چراغ‌های عقب خودرو به‌صورت هشداردهنده عمل می‌کنند. به‌گونه‌ای که چراغ‌های عقب جدید به فناوری OLED مجهز است که این چراغ‌ها به چهار الگوی مختلف روشنایی مجهز بوده که می‌تواند با توجه به رفتار راننده اصلاح  و روشن شوند. برای مثال اگر خودرویی خیلی سریع بخواهد از عقب به آئودی Q5 اسپرت‌بک نزدیک شود، تمام چراغ‌های عقب در قالب یک مجموعه روشن می‌شوند تا به آن هشدار دهند که به من برخورد نکنید.

>> طراحی داخلی

اما در داخل کابین آئودی Q5 اسپرت‌بک تغییرات گسترده‌ای را نسبت به نسخه عادی شاهد نیستیم و شاید اولین چیزی که توجه کاربر را در این قسمت به خود جلب می‌کند صفحه‌نمایش لمسی ۱۰/۱ اینچی جدیدی است که کمی بالاتر از داشبورد قرارگرفته است و ظاهری متفاوت از سایر محصولات جدیدتر مانند Q3 و Q8 دارد.

این نمایشگر با سیستم کنترل یونیت که Virtual Cockpit آئودی را هم نیز به همراه دارد ظاهری امروزی و مدرن به کل فضای کابین داده است. این سیستم از Apple CarPlay و Android Auto نیز هم پشتیبانی می‌کند. در انتهای این بخش باید گفت که سایر جزئیات کابین مانند تزیینات چوبی و نورپردازی محیطی لوکس و مجلل به آئودی اسپرت‌بک جدید داده است.

>> مشخصات فنی

باید بگوییم آئودی در حال حاضر نسخه Plug-in Hybrid از این خودرو را ارائه نمی‌دهد و باعث می‌شود فقط دو گزینه نسخه اصلی و نسخه S برای این خودرو در نظر گرفته شود.

اما این کراس اوور لوکس کوپه با  پیشرانه های زیر ارائه می‌شود:

  • پیشرانه 4 سیلندر دو لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم Mild Hybrid است که 261 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.
  • یک موتور 3 لیتری V6 با 349 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور

در انتها باید گفت که آئودی گزینه‌های زیادی از حالت‌های رانندگی را در این ماشین جدید فراهم کرده و سیستم تعلیق بادی جدیدی را برای این خودرو در اختیار راننده قرار داده است که می‌تواند خودرو را تا 10 سانت بالا و پایین کند. آئودی هنوز اطلاعاتی از نحوه قیمت‌گذاری این خودرو ارائه نکرده است، اما می‌توان انتظار داشت که این خودرو قیمت بالاتری نسبت به 43500 دلار برای مدل عادی Q5 داشته باشد.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا