مکمل بنزین
گوناگونشرایط فروش

شرایط فروش فوتون تونلند همراه با افزایش قیمت اعلام شد (مهرماه 99)

شرکت ایران‌خودرو دیزل برای چندمین بار متوالی شرایط فروش خودروهای پیکاپ خود را با افزایش قیمت سرسام‌آور اعلام کرد که در این شرایط فروش قیمت فوتون تونلند دیزلی و بنزینی را افزایش داده است. این افزایش قیمت چندباره محصولات ایران‌خودرو دیزل در حالی اعلام می‌شود که نهادهای نظارتی توضیحی در خصوص رویکرد این شرکت اعلام نمی‌کنند و مشخص نیست که تولیدات مربوط به فوتون تونلند با چه سیاستی در بازار توزیع می‌شود و چرا هیچ سازمانی علی الخصوص سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و شورای رقابت جلوی افزایش قیمت شدید این محصولات را نمی‌گیرد.

به هر حال قرار است این گروه خودروسازی پیکاپ فوتون تونلند را در دو مدل دیزل و بنزینی با موعد تحویل آبان ۹۹ به‌صورت نقدی باقیمت که در جدول زیر درج‌شده است به بازار عرضه کند:

خودرو قیمت شهریور ۹۹ قیمت مهر ۹۹
فوتون تونلند بنزینی ۶۳۰،۰۰۰،۰۰۰ ۷۸۷،۰۰۰،۰۰۰
فوتون تونلند S دیزلی ۶۶۰،۰۰۰،۰۰۰ ۸۳۷،۰۰۰،۰۰۰

 

بررسی نکات بسیار مهم و اخطار به این تیپ از خودروسازها

اما نکته بسیار مهم پیرامون این قضیه این است که چرا وقتی قیمت خودروها و ارز در بازار رو به کاهش است خودروسازها در بحبوحه کاهش قیمت‌ها، شرایط فروش با افزایش قیمت سرسام‌آور را اعلام می‌کنند و مانع از ریزش قیمت خودروها در بازار آزاد می‌شوند. چه طور می‌شود درزمانی که باید بازار کنترل شود و جلوی افزایش قیمت محصولات گرفته شود خودروسازها هیچ خودرو و شرایط فروش جدیدی را اعلام نمی‌کنند و زمانی که قیمت‌ها به‌طور فجیع و افسارگسیخته‌ای در بازار آزاد افزایش پیدا کرد با اعلام شرایط فروش جدید همراه با افزایش قیمت شدید مانع ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد می‌شوند؟

امیدواریم مسئولین مربوطه به این مبحث ورود کنند که چه طور ممکن است خودروسازانی که بازار را به‌طور انحصاری در اختیاردارند، در زمان کاهش قیمت‌ها با اعلام شرایط فروش با افزایش قیمت مانع ریزش قیمت خودروها در بازار می‌شوند و جای تعجب دارد همین خودروسازها در زمانی که بازار در حالت آرام خود به سر می‌برد هیچ خودرویی برای فروش ندارند. این موضوع برهیچ کسی پوشیده نیست و امیدواریم مسئولین مربوطه به جای حمایت و دفاع از این دسته از خودروسازها و تکذیب خبرها با جدییت با این موضوع برخورد کنند.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. فکر کردین اون دنا ها رو که به نمایندگان مجلس دادن برای چی بود فقط حمایت اونا رو میخواستن البته مصلحت نظام هم همین طوره

    1. دقیقا مشخص هست الان هم جدیدا خودروساز ها پیام تبریک میفرستند به وزارت صنعت و معدن که قشنگ مشخصه هدف چی هست. خدا لعنت که دوروهارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا