مکمل بنزین
گوناگونشرایط فروش

شرایط فروش کشنده فوتون با قیمت جدید اعلام شد (مهرماه ۹۹)

شرکت ایران‌خودرو دیزل که به تولید محصولات کار و تجاری گروه صنعتی ایران‌خودرو مشغول است، به تازگی افزایش قیمت شدیدی را برای محصولات تولیدی خود اعلام کرده است این در حالی است که بازار ارز در حال کاهش قیمت و به طبع آن بازار خودرو نیز در حال کاهش قیمت است. اما به‌هرحال این شرکت همان‌طور که امروز قیمت فوتون تونلند S دیزلی و تونلند بنزینی را افزایش داد؛ مجدد در اطلاعیه جدیدی خبر از گران شدن کامیون‌های سنگین خود داد.

ما شاهد گران شدن کشنده‌های فوتون در شرایط فروش جدید نیز هستیم و گویی موج افزایش قیمت در ایران‌خودرو دیزل، تنها مربوط به پیکاپ‌های تولیدی این شرکت نیست.

علی ایها الحال در حال حاضر ایران خودرو دیزل بخشنامه فروشی را برای کشنده فوتون با استاندارد آلایندگی یورو ۴ اعلام کرده است و برنامه دارد تا این کشنده چینی و مونتاژی را در زمستان ۱۳۹۹ به دست خریداران برساند. با توجه به قیمت‌های قدیم، مشخص است که این خودروساز افزایش قیمت بیش از 400 میلیون تومانی را برای این خودروی کار و تجاری در نظر گرفته است.

خودرو قیمت شهریور (تومان) قیمت مهر (تومان)
کشنده فوتون یورو ۴ ۱،۷۶۰،۰۰۰،۰۰۰ ۲،۱۵۲،۰۰۰،۰۰۰

بررسی نکات بسیار مهم و اخطار به این تیپ از خودروسازها

اما نکته بسیار مهم پیرامون این قضیه این است که چرا وقتی قیمت خودروها و ارز در بازار رو به کاهش است خودروسازها در بحبوحه کاهش قیمت‌ها، شرایط فروش با افزایش قیمت سرسام‌آور را اعلام می‌کنند و مانع از ریزش قیمت خودروها در بازار آزاد می‌شوند. چه طور می‌شود درزمانی که باید بازار کنترل شود و جلوی افزایش قیمت محصولات گرفته شود خودروسازها هیچ خودرو و شرایط فروش جدیدی را اعلام نمی‌کنند و زمانی که قیمت‌ها به‌طور فجیع و افسارگسیخته‌ای در بازار آزاد افزایش پیدا کرد با اعلام شرایط فروش جدید همراه با افزایش قیمت شدید مانع ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد می‌شوند؟

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. یکی که با کامیون کار میکنه چه جوری یهویی ۵۰۰-۶۰۰ میلیون باید جور کنه کامیون بخره .
    خدا لعنتشون کنه

    1. کاملا درک میکنم حرفتون رو متاسفانه ما زندگیمون رو باختیم به خاطر سیاست های غاطمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا