Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تا 700 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانیم بخریم؟

در این مقاله قصد داریم ببینیم با بودجه 700 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توانیم بخریم. انتخاب در این بازه قیمتی کمی آسان‌تر است ولی هم چنان گزینه‌های صفر باکیفیت در این رنج قیمتی جز خودروهای چینی و داخلی متاسفانه نداریم.

این روزها بازار خودروی ما در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد زیرا حتی در حال حاضر هیچ‌گونه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری در بازار و حتی کارخانه‌های خودروسازی وجود ندارد و قیمت خودروها به‌طور افسارگسیخته‌ای افزایش می‌باید و علت آن‌هم عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی و قانون منع واردات، تحریم خودرویی و نبود هیچ نظارت سازمان و ارگان دارای صلاحیت بر قیمت تمام‌شده خودروسازها است. همه این موارد دست‌به‌دست هم دادند تا امروز ما با بودجه 700 میلیونی، انتخاب صفر خوب جز چند مورد را نداشته باشیم.

در سال‌های نه‌چندان دور (دو سه سال پیش) با 700 میلیون تومان می‌توانستیم بی ام و سری 7، بنز E300، ولوو XC90 و… سوار بشویم اما امروز به لطف مسئولین و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در این رنج قیمتی، انتخابی جز خودروهای ایرانی و چینی نسبتا باکیفیت را نداریم.

برویم تا در ادامه به گزینه‌های انتخابی با بودجه 700 میلیون تومانی بپردازیم اما قبل از آن اگر تصمیم به انتخاب خودرو در رنج قیمت های زیر را دارید میتوانید از مقاله نگارش  شده  که به شرح زیر هستند را استفاده کنید:

1-MG GT 

ام جی GT یک خودرو سدان متوسط شهری است که توسط کمپانی چینی سایک موتورز تحت نظارت MG انگلیس تولید می‌شد. این خودرو در سال 2014 معرفی شد و تولید آن تا سال 2017 ادامه پیدا کرد. اما ام جی GT ازنظر طراحی خودرویی جذاب و زیبا است و می‌تواند نظر خریدار را به خود جلب کند. طراحی کابین ام جی GT هم مدرن به نظر می‌رسد و ازنظر آپشن هم شرایط مناسبی دارد اما ازنظر کیفیت متریال داخلی همانند سایر خودروهای ام جی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

درون سینه‌ام جی GT یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو قرار دارد که قادر است 127 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو بر عهده جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک است. اما نکته بسیار مهم این است که قطعات این خودرو در بازار هم به‌سختی یافت می‌شود و قیمت نسبتاً بالایی هم دارند. اما این خودرو با توجه به عملکرد فوق‌العاده موتور و گیربکس خود، می‌تواند شمارا راضی کند.

در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در مدل 2016 با کارکردهای بسیارکم خریداری کنید که با توجه به کم استهلاک بودن این خودرو و قیمت خودروهای موجود در بازار خرید بسیار منطقی و خوبی محسوب می‌شود.

2-داستر تک دیفرانسیل

داستر در حقیقت همان داچیا داستر است که یک کراس آور کامپکت به‌حساب می‌آید و توسط رنو و زیرمجموعه این شرکت فرانسوی یعنی داچیا برای اقشار متوسط جامعه طراحی‌شده است. از همین رو سعی شده که در بخش‌های غیرضروری مثل متریال و طراحی داخلی یا خارجی کمتر تمرکز شود تا قیمت این خودرو کاملاً اقتصادی گردد.

در بخش فنی در زیر کاپوت رنو داستر قلب تپنده رنو داستر 2 لیتری و 16 سوپاپ است که به‌طور دقیق 1998 سی سی حجم دارد و می‌تواند 135 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. در ابتدا باید گفت که این مقدار خروجی برای یک موتور 2 لیتری مقداری کم است و مشخص می‌شود موتور داستر بازدهی پایینی دارد برای درک بهتر این موضوع باید بگوییم مثلا کیا سراتو مونتاژ سایپا دارای موتور 2 لیتری است که 156 اسب بخار قدرت و 196 نیوتون متر گشتاور تولید میکند و جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

در بخش شتاب داستر به زمان تقریبی 13 ثانیه نیاز دارد که سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر در ساعت برساند و همچنین مصرف سوخت رنو داستر در سیکل ترکیبی 8.2 لیتر است. اما نکته بسیار مهم این است که قطعات این خودرو در بازار به آسانی یافت می‌شود و قیمت نسبتاً بالایی هم ندارند. در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در مدل 2016 با کارکردهای بسیارکم خریداری کنید که با توجه به کم استهلاک بودن این خودرو و قیمت خودروهای موجود در بازار خرید بسیار منطقی و خوبی محسوب می‌شود.

 

3 -کیا سراتو مونتاژی مدل 93

کیا سراتو یا همان کیا فورته یک سواری کامپکت است که نسل اول آن در سال 2004 معرفی و عرضه شد اما کیا سراتو در سال 2009 وارد دومین نسل خود شد و از سال 2010 توسط اطلس خودرو در بازار کشورمان عرضه گردید. عرضه این مدل از سراتو به‌صورت وارداتی تا سال 2013 ادامه پیدا کرد و سایپا از سال 1394، تصمیم به مونتاژ آن در کشور گرفت که پس از تحریم‌های خودرویی سرانجام در سال 1398 مونتاژ آن در ایران پایان یافت.

کیا سراتو در نسخه‌های سدان، کوپه و هاچ‌بک در بازارهای جهانی به تولید می‌رسد که در نسل قبلی در دو مدل سدان و کوپه این خودرو به ایران راه پیدا کرد. کیا سراتو در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شد که در ایران با دو موتور 1.6 و 2.0 لیتری به بازار راه پیدا کرد. در نسخه 1.6 لیتری، موتور 4 سیلندر به کار رفته توانایی تولید 124 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور را دارد.

اما در نسخه قدرتمندتر، یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر به‌کار رفته که 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور را دارد. در مورد گیربکس این خودرو باید بگوییم که خوشبختانه در تمام خودروهای مونتاژی سایپا از گیربکس 6 سرعته همراه با تیپ ترونیک برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو انتقال استفاده شده است.

این خودرو با توجه به عملکرد فوق‌العاده موتور و گیربکس خود، خیلی زود در بین ایرانی‌ها محبوب شد، به طوری که 60 هزار دستگاه از این خودرو فقط در سال 1396 توسط سایپا به‌فروش رسید که عدد خیره‌کننده‌ای است. قطعات این خودرو در بازار هم به‌وفور یافت می‌شود و مشکلی بابت تأمین قطعات نیست و قیمت نسبتا مناسبی هم دارند.

در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در مدل 93 با کارکردهای بسیارکم خریداری کنید که با توجه به کم استهلاک بودن و ارزان بودن قطعات، خرید بسیار منطقی و خوبی است.

4-رنو فلوئنس

رنو فلوئنس یک سدان شهری فرانسوی است که در سال 2009 معرفی شد. این خودرو از پلتفرم رنو نیسان C استفاده می‌کند و در کشور کره جنوبی بانام رنو سامسونگ SM3 شناخته می‌شود. فلوئنس، به دلایل مختلفی ازجمله ورود محدود و وجود رقبای بسیار قوی‌تر درعین‌حال ارزان‌تر وضعیت خوبی را در ایران تجربه نکرد اما امروز با توجه به افزایش قیمت رقبای این خودرو مثل کیا سراتو و هیوندای النترا، این خودرو ارزشمند شده است و در این بازه قیمتی می‌توان نمونه فول آپشن آن را خرید.

اما این خودرو از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 143 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت به‌وسیله جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. فلوئنس خودرو چندان سریعی نیست و نباید انتظار یک عملکرد عالی را از آن داشت اما برای یک خانواده و برای استفاده در مسیرهای شهری و جاده‌ای خودرو راحت و مناسبی است.

قطعات فنی این خودرو در بازار به‌آسانی یافت می‌شود و قیمت نسبتاً بالایی هم ندارند اما قطعات ظاهری آن به‌سختی یافت می‌شود. در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در مدل 2016 با کارکردهای بسیارکم خریداری کنید که با توجه به کم استهلاک بودن این خودرو و قیمت خودروهای موجود در بازار خرید بسیار منطقی و خوبی محسوب می‌شود.

سخن پایانی

تا ماه پیش در این بازه قیمتی شما میتوانستید پژو 2008 یا کیا سراتو آپشنال صفرکیلومتر را خریداری کنید اما با توجه به حال بد این روزهای بازار خودرو امروز در این بازه قیمتی خودروهایی مثل دنا پلاس توربوشارژ، آریزو 5 توربو، هایما S5 و هاوال H2 را می‌توان در نسخه‌های صفر خریداری کرد؛ اما در این گزارش سعی داشتیم شما را با خودروهای ارزشمند در این بازه قیمتی آشنا کنیم تا بهترین انتخاب را نسبت به بودجه خود داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.