Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مرکز تست تصادف خودرو در کشور، احداث خواهد شد

سالیان پیش بود که در کشور، خبرهایی مبنی بر احداث مرکز انواع تست‌های خودرویی به گوش رسیده بود. بطوریکه چندی پیش، برخی از مسئولان، از به تاخیر افتادن ساخت این مرکز گلایه کرده بودند.
اما به تازگی محمد رضا شیخ عطار به عنوان مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفتگویی در رابطه با ساخت مرکز تست تصادف در ایران گفت که با هدف بهبود سرمایه گذاری‌ها، طرح اجرا بومی سازی تست‌های خودرویی بزودی انجام خواهد شد.

محمد رضا شیخ عطار در نشست امضای توافق‌نامه اطلس فناوری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه خودرو بیان کرد: همانطور که اعلام شد هدف از اجرای بومی سازی تست‌های خودرویی، بهبود سرمایه گذاری‌هایی است که در سال‌های گذشته انجام شده است. به گفته ایشان باید حلقه‌ فرایند‌ها تکمیل باشد تا اطمینان پیدا کنیم اثرگذاری قطعی اتفاق خواهد افتاد، تا این مرکز بطور کامل ساخته شود.
اما بعدها گلپایگانی به عنوان مدیرعامل شرکت بازرسی و کیفیت ایران بیان کرد که دسترسی به تجهیزات تست، در دنیا می‌تواند ما را به اصول و استاندارد‌های جهان هدایت کند.
او تصریح کرد: در خصوص توافق‌نامه‌ها معمولا بیم عملیاتی نشدن وجود دارد، اما اجرای این طرح می‌تواند جهشی در تولید محصولات خودرویی و ریلی در کشور باشد. ابتدا طی مطالعاتی کلیه امکانات بالقوه و بالفعل مرتبط با مراکز آزمون، ارزیابی و تست کیفیت و ایمنی خودرو‌ها شناسایی و بر اساس آن کمبود‌های کشور در دو حوزه تست‌های مرتبط با استاندارد‌های الزامی ایمنی و کیفیت و زیر ساخت‌های مورد نیاز جهت انجام آزمون‌های طراحی و توسعه خودرو استخراج می‌شود.

گلپایگانی گفت: در حال حاضر بخش‌هایی از تست‌های مرتبط با ایمنی، کیفیت صنعت خودرو وجود دارد که البته پوشش دهنده کامل الزامات استاندارد‌های 85 گانه نیست.
منوچهر منطقی نیز که به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی است، تسریح کرد که سرمایه گذاری‌های زیادی روی موتور‌های توربینی و احتراقی انجام شده است و با مشارکت مجموعه‌های مختلف می‌توانیم اطمینان بیشتری به توسعه مناسب محصولات تولیدی داشته باشیم. همین زیرساخت روی بخش هوایی و فضایی اجرا شده و حالا نوبت به صنعت خودرو رسیده است. ما یک کمیته عالی داریم که نتیجه اجرایی این طرح‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.