Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

یوآز هانتر به عنوان خودرو آفرودی، بزودی وارد بازار ایران خواهد شد + معرفی

اواخر تابستان امسال بود که اخباری مبنی بر مونتاژ و عرضه محصولات روسی شرکت یوآز منتشر شد. اما این شرکت سروش دیزل مبنا است که توانسته بود تا با یوآز روسیه قراردادی را به سرانجام رسانده و براساس شایعات مطرح در صنعت خودرو ایران، گویا بزودی اولین سری از محصولات تولیدی این شرکت وارد خیابان های کشور، خواهد شد.

اما پس از اعلام شرکت سروش دیزل مبنا، مبنی بر تولید سه محصول پاتریوت، پیکاپ و پروفی، اکنون این شرکت درحال بررسی و درنهایت رونمایی از محصول جدید دیگر خود است. در جدیدترین اخبار، این شرکت تصویر یک خودرو را در سایت خود بارگذاری کرده و به صراحت نام خودرو جدید خود، یعنی هانتر را در زیر آن ذکر کرده است.

هانتر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین محصولات شرکت یوآز است که سابقه تولید آن به دهه شصت میلادی باز می‌گردد. همچنین بهتر است بدانید که یواز هانتر با اسامی مختلفی همچون یواز 469 نیز شناخته می‌شود و علاوه بر روسیه، در چند کشور دیگر از جمله اوکراین و آذربایجان نیز به تولید رسیده است. یواز هانتر در طی پنج دهه تولید خود در سطح جهانی، با کمترین سطح تغییرات ظاهری به دست مشتریان رسیده است.

 

معرفی نسخه جدید

یواز هانتر جدیدترین نسخه از یواز 469 است که در سال 2010 معرفی شد. اما این خودرو در سال 2015 نیز دچار برخی تغییرات شده که البته همچنان یادآور چهره قبلی نسل خود است.

اما یواز هانتر مانند برادران بزرگتر خود، در جدیدترین آپدیت دارای موتور 2.7 لیتری تنفس طبیعی بوده که باتوجه به داشتن فناوری قدیمی توانایی تولید 128 اسب‌بخار، قدرت و 200 نیوتن‌متر، گشتاور را دارد. همچنین گیربکس مورد استفاده برای این خودرو، تنها گیربکس پنج سرعته دستی بوده و تاکنون نمونه اتوماتیک آن هنوز تولید نشده است.

سیستم تعلیق جلوی هانتر از نوع فنرهای پیچشی بوده و در تعلیق عقب نیز هنوز از فنرهای قدیمی استفاده می‌شود. همچنین این خودرو هنوز از ترمزهای کاسه‌ای در هر چهارچرخ استفاده می‌کند. اما اگر یک نکته مثبت از این خودرو را نام ببریم، داشتن سیستم دو دیفرانسیل پارت تایم بوده که با سه حالت 2H و 4H سبک و 4H سنگین، شما را در مسیرهای دشوار، ناراحت نخواهد کرد. بهتر است بدانید که علیرغم برخی مسائل، اما زاویه ورود و خروج این خودرو در آفرودها عالی خواهد بود.

 

کابین یوآز هانتر نیز دقیقا همان حال و هوای کابین خودروهای آفرودی قدیمی را دارد؛ بطوریکه روی داشبورد تمام فلزی‌اش فقط یک فرمان بسیار ساده می‌بینید که به همراه چندین نمایشگر آنالوگ دایره‌ای که در وسط داشبورد جاسازی شده و همچنین یک دسته که در انتهای سمت راست داشبورد و برای سرنشین جلو تعبیه شده است.

اما به قسمت امکانات یوآز هانتر می‌رسیم؛ بخشی که شاید امکانات این خودرو حتی از ساینا و گاهی از پراید خودمان نیز کمتر است. اما این امکانات به شرح ذیل است:

  • دارای شیشه جانبی
  • برف پاککن
  • چراغ جلو به همراه چراغ عقب
  • نبود ایربگ در نسخه روسی
  • دارای اهرم تعویض حالت دیفرانسیل
  • و دیگه چه خبر

یوآز هانتر با قیمتی در حدود 8700 الی 9500 دلار در بازار اروپای شرقی عرضه می‌شود. اما باتوجه به برخی مسائل احتمال دارد که براساس امکانات، این خودرو حتی ارزانتر از ام‌وی‌ام X33s جدید خواهد بود. اما این خودرو در صورتی در بازار ایران موفق خواهد بود که بصورت گروهی به یک نهاد یا سازمان بفروش برسد؛ زیرا درحال حاضر، یکی از معیارهای خرید خودرو در ایران آپشن خودرو است، که این مورد در هانتر نادیده گرفته شده است.

11 دیدگاه
  1. فرشید می گوید

    خاااااک….

  2. ناشناس می گوید

    برای افرود و شرایط اخرالزمانی میتونی خودروی خوبی باشه

  3. رامین می گوید

    بسیار عالی هست مطمئنا استقبال بسیار زیادی ازش میشه
    الان پاترول بیست سال پیش داره حدود سیصد میلیون معامله میشه
    قطعا خواهان داره
    امیدوارم هر چه زودتر تو خیابون ببینمش

  4. ناشناس می گوید

    بسیار عالی است در گل و برف رقیب ندارد و داخلش هم جادار است

  5. ناشناس می گوید

    عالی است در گل و برف رقیب ندارد

  6. ناشناس می گوید

    مخصوص کوه ودشت در گل و برف رقیب ندارد

  7. حسین می گوید

    ماشین های روسی قدرتمند هستند، برای آفرود عالی هست

  8. حسین می گوید

    برای اف رود عالی هست

  9. سعید از کردستان می گوید

    من مدل قدیمی ش رو که مدل ۱۳۵۲ بود رو تو طبیعت کردستان سوار شدم .. خیلی جان سخت و در آفرود نیرومند هست نشون به اون نشون که ردیف دومش سه تا صندلی فلزی کنار هم داشت .. ولی حداکثر سرعتش ۶۰ کیلومتر بود ظاهرا خودرو شهربانی بوده در دهه ۵۰
    و از جایی که گل و لای بود رد شد که لندرور اونجا گیر می کرد خیلی هم فنی ساده ای داشت کله گاوی دیفرانسیل خودرو بسیار کوچک بود و فکر ضعیف بودن خودرو رو القا می کرد ولی اینطوری نبود فقط مشکلش سرعت کمش بود

  10. ایرج می گوید

    باعرض سلام و ادب یواز هانتر یک خودرو نیست یک استوره است یک سرباز که آماده فاتح شدن است با شاسی بلند های دیگه فرق می کنه مثال دقیق ترش می شه بقیه شاسی بلند ها رو دخترهای دانست که فقط کفش کوهنوردی به پا دارند و هانتر یک سرباز زبده مثل ۲ اف خودمون حالا شما با کدوم به جنگ می روید

  11. یوسف هیوه چی 4 می گوید

    سلام انشاالله یکی خریدارم قبلن سری جنگی عراقی داشتم در ایران به جیب اوز معروف است در ترکمنستان اوازیک میگویند از قدرت وارامش لذت میبردپ انشاالله قسمت بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.