مکمل بنزین
خبرداخلی

احتمال نصب سیستم کلاچ برقی برروی خودروهای ایرانی، با دستور وزیر صمت قوت گرفت

چندی پیش بود که یک کسب و کار ایرانی، که به گفته خودشان سیستم کلاچ برقی را ساخته بودند، در برنامه میدون شبکه 3 سیما شرکت کردند. در آن برنامه یکی از داوران، از موسس این شرکت پرسید که چرا سیستمی را که ساختید، به خودروسازان داخلی ارائه ندادید؟! اما جواب فرد مذکور این بود که ما ساخته خود را به گروه خودروسازی سایپا ارائه دادیم، اما باتوجه به اینکه شرکت سایپا در حال تحقیق برروی این سیستم بود، گفت که در ازای نصب این سیستم برروی هرخودرو، حدود 95درصد از سود برای سایپا باشد و تنها 5درصد برای سازنده سیستم تعلق بگیرد.

اما ویدئو در فضای مجازی بسیار منتشر شده و گویا به گوش وزیر صمت نیز رسیده است و اکنون ایشان به رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) دستور داده که نسبت به جلب همکاری کسب و کار جوان سیستان‌ و بلوچستانی مخترع کلاچ برقی با حفظ حقوق مالکیت معنوی اقدام کند.

جوان مخترع اهل سیستان‌ و بلوچستان هفته گذشته در برنامه‌ تلویزیونی «میدون» شبکه سه سیما، طرح کسب‌ و کار تولید کلاچ برقی را ارائه کرد که با استقبال هیأت داوران رو‌به‌رو شد و در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب داشت.

علیرضا رزم‌حسینی در دستور صادره خطاب به رئیس هیأت عامل ایدرو تاکید کرده است که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعان جوان در راستای ارتقا کیفیت خدمات و محصولات در بخش‌های مختلف صنعت به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا