مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال برگشت برند چانگان با دو محصول اقتصادی به ایران + معرفی محصول

همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم، نیمه دوم امسال و سال آینده، شاهد ورود بسیاری از خودروهای چینی به بازار ایران خواهیم بود. البته ورود این خودروها دیگر مانند قبل نبوده و بسیاری از اینها، با تغییر لوگو به مرحله مونتاژ خواهند رسید. در ادامه این روند، اکنون اخباری مبنی بر برگشت برند چانگان به ایران نیز به گوش رسیده است. این برند هم گویا قرار است تا با تغییر لوگو و همچنین با شرکت ایرانی دیگری وارد ایران شود. البته بهتر است بدانید که قبل از این، ایران جزء بزرگترین بازارهای صادراتی برند چانگان بود که با آغاز تحریم ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، چانگان نیز مانند دیگر برندهای چینی برنامه آتی خود را برای بازار ایران تعلیق کرد. پس از افت فاحش سود سالانه این برند، کمپانی چانگان به دنبال راه کاری برای بازگشت به بازار ایران است.

آل-اسوین نام خودرویی است که این روزها، گویا گزینه صادراتی چانگان برای بازار ایران است. البته احتمال دارد این خودرو اقتصادی بهمراه یک کراس‌اوور کوچک دیگر در ایران تولید شوند. هنوز مشخص نیست که این کراس‌اوور چه نام دارد.

معرفی چانگان آل-اسوین

چانگان آل-اسوین که در بازار چین با نام چانگان یوئِژیانگ شناخته شده است به عنوان یک سدان اقتصادی محسوب شده که به تازگی در بازار کشورهای جنوب غربی آسیا وارد شده است. سال ۲۰۱۸ بود که در نمایشگاه خودرو پکن، چانگان نسل دوم و کاملا متفاوت آل-اسوین را رونمایی کرد. این خودرو در نسل جدید، امضا و سبک طراحی جدید برند چانگان را مانند دیگر محصولات این شرکت به نمایش گذاشته است.

این خودرو دارای پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی است که با اتصال به یک گیربکس 4 سرعته، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار، قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته در برخی بازارهای جهانی، این خودرو به گیربکس دو کلاچه اتوماتیک متصل شده است. مصرف سوخت این خودرو نیز بین اعداد ۵٫۶ الی ۶٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بصورت ترکیبی اعلام شده که منطقی بنظر رسیده است.

آل-اسوین با ۴۳۹۰ میلیمتر طول، ۱۷۲۵ میلیمتر عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر ارتفاع که یک سدان کوچک محسوب شده است، در رده و اندازه خودرو جدید شرکت کارمانیا قرار دارد.

در بحث طراحی کابین نیز باتوجه به اینکه با یک سدان اقتصادی کوچک روبرو هستیم، انتظار داشتیم که بسیار ساده باشد. اما با دیدن کابین و داشبورد خودرو، متوجه شدیم که تولید و طراحی خودروهای کوچک و اقتصادی در کشور چین، نیز امری مهم بوده و آنها حتی برای این سگمنت نیز ارزش قائل هستند.

از امکانات خودرو چانگان آل-اسوین میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • فرمان برقی
  • سامانه کنترل پایداری
  • مانیتور به همراه دوبین دید دنده عقب
  • سانروف
  • تریم داخلی چرمی
  • کروزکنترل
  • دو ایربگ ایمنی
  • تهویه الکتریکی
  • آینه جانبی بصورت تاشو
  • و…

این خودرو باتوجه به رده قیمتی ۵۰ تا ۶۶ هزار یوان مناسب بوده، اما قیمت این سدان کوچک در نسخه فول کمی گران بنظر رسیده است. تاکنون نیز ال-اسوین در بازار کشورهای آذربایجان، روسیه، عربستان و پاکستان نیز عرضه شده است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. ذلت بالاتر از این هست که هروقت دلشون خواست ترکمون کنند و هروقت که خواستند برگردند و یک مشت مدیر بی بوته هم براشون فرش قرمز پهن کنند؟

  2. ذلت بالاتر از این هست که هروقت دلشون خواست ترکمون کنند و هروقت که خواستند برگردند و یک مشت مدیر بی بوته هم براشون فرش قرمز پهن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا