مکمل بنزین
تحلیلیخبرداخلی

رونمایی و تولید نسخه جدید و ایرانی رنو تندر90 بزودی انجام خواهد شد + تصویر

صبح امروز وبگاه خبری صداوسیما در مصاحبه ای با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر از تولید نسخه جدید رنو تندر90 و اصطلاحا ال 90 ایرانیزه را منتشر کرد. چندی پیش مشخص شد که شرکت سایپا در حال طراحی و بازطراحی برخی قسمتهای رنو تندر90 است تا پس از نهایی شدن، تولید نسخه جدید در شرکت پارس خودرو با برند و لوگو پارس خودرو انجام شود. در زیر نیز تصویر کمتر دیده شده از نسخه جدید این خودرو که در حال طراحی است، قابل مشاهده است.

اختصاصی چرخان
اختصاصی چرخان

در همین راستا سیدجواد سلیمانی بیان کرده که تا قبل از تحریم صنعت خودرو درباره خودرو تندر90، بطور کامل به خودروسازی رنو وابستگی داشتیم و 45درصد قطعات مورد نیاز از طریق رنو تامین می‌شد.

وی افزود: با آغاز تحریم‌ها رنو از ایران رفت و در عمل ما امکان تولید این خودرو را نداشتیم. از این رو در گروه خودروسازی سایپا برنامه ریزی کردیم که در مدت 18ماه نسخه جدید خودرو تندر90 با استفاده از امکاناتی که در داخل کشور ایجاد شده از جمله موتور و گیربکس و بخشی از قطعات وارداتی در گروه سایپا تولید شود و با تغییراتی که روی آن اعمال می‌کنیم، بر روی خودرو نصب شود تا بتوانیم این خودرو را به تولید انبوه برسانیم؛ ضمن اینکه میزان ساخت داخل را از حدود 55 درصد به به بیش از 85 درصد ارتقا دهیم.

سلیمانی اضافه کرد: تولیدات قبلی خودروی تندر90 با استاندارد‌های فعلی کشور همخوانی نداشت؛ زیرا استاندارد‌های ما 85گانه است، اما استاندارد تندر90 با استاندارد‌های 65 گانه انطباق داشت از این رو مجبور شدیم تغییرات عمده در این خودرو ایجاد کنیم و یک برنامه زمانبندی کامل تعریف شده تا تغییرات در خودرو با شکل جدید انجام شود.

وی گفت: البته امکان ساخت داخل برخی قطعات از جمله کاتالیست وجود ندارد، زیرا جنس آن از فلزاتی است که در ایران تولید نمی‌شود و به طور انحصاری در یک یا دو کشور تولید می‌شود.

اما در مجموع برنامه ما این است که تا حد ممکن‏، خودرو را ساخت داخل کنیم یعنی در مجموع بیش از 85 درصد ساخت داخل باشد. آقای سلیمانی افزود: هر کدام از شرکت‌های دانش بنیان در هر زمینه که بتوانند در تولید قطعات کمک و نیازمندی‌های ما را تامین کنند ما از آن استقبال می‌کنیم و حتی می‌توانیم برخی از قطعات مشابه را در خودرو‌های دیگرمان استفاده کنیم.

وی در آخر گفته که قطعا با داخلی سازی‌های انجام شده در مقایسه با قطعاتی که از خارج وارد می‌شود کاهش قیمت خواهیم داشت.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این لادا روسی هستش که بر پایه پلت فرم ال نو ساخته شده و مثل همیشه فقط تغییر نام انجام می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا