مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور جدید سایپا، بالاخره نامگذاری شد + زمان تولید

چندی پیش بود که گروه خودروسازی سایپا اقدام به رونمایی رسمی از محصول به ظاهر کراس‌اوور خود کرده بود، که گویا بالاخره نامگذاری شده است. شرکت سایپا که برای بار نخست، این خودرو را در بهمن سال 98 و در محوطه حیاط هیئت دولت رونمایی کرده بود، در اوایل با نام SP100کراس شناخته شده بود.

اما گروه خودروسازی سایپا امروز اعلام کرده است که با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری و فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نام خودرو جدید خود را که نخستین کراس‌اوور ایرانی از مگاپلتفرم ملی SP100 است را آریا نامگذاری کرده تا پس از خودرو شاهین، دومین نام تجاری خانواده محصولات جدید SP100 مشخص شود.

باتوجه به اخبار واصله، گویا شرکت سایپا برای نامگذاری محصول جدید خود، تعدادی اسامی را به فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کرده که این فرهنگستان، ۵ نام‌ مورد تائید خود را مشخص و به سایپا اعلام کرده است. البته احتمال دارد سایر اسامی اعلام شده، برروی سایر محصولات این شرکت در آینده استفاده شود.

اما بهتر است بدانید که باتوجه به اینکه این خودرو نخستین کراس‌اوور ایرانی از یک مگاپلتفرم ملی است و چندی پیش با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری و برخی رسانه گروهی نیز رونمایی شد، اسامی تایید شده برای دفتر ریاست محترم جمهوری نیز ارسال شد و از بین آنها، نام آریا برای کراس‌اوور جدید سایپا انتخاب شد.

باتوجه به اطلاعات اولیه، این خودرو جدید که از طراحی زیبایی نیز بهره برده است، در سال ۱۴۰۰ وارد چرخه تولید خواهد شود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا