مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبر

دانگ فنگ گلوری 580، خودرو جدید بازار ایران به همراه پلاک گذرموقت دیده شد + معرفی

تابستان امسال بود که تصاویری توسط مخاطبان پایگاه خبری چرخان، بدستمان رسیده بود که خبر از ورود دو خودرو جدید از برند دانگ فنگ برای انجام برخی تست های تطبیقی و بازارسنجی داشت. اما بدلیل برخی مسائل نتوانستیم این تصاویر را منتشر کنیم.

اما اکنون تصاویر دیگری از خودروهای مذکور در فضای مجازی منتشر شده که گویا این خودرو روند آزمایشی خود را با نصب پلاک گذرموقت آغاز کرده است. البته بهتر است بدانید که این خودرو بظاهر شاسی‌بلند، دانگ فنگ Glory 580 نام دارد. باتوجه به تولید این خودرو در سه کشور چین، اندونزی و پاکستان، اسامی دیگری نیز دارد که به شرح ذیل است:

  • Dongfeng Fengguang 580
  • دانگ فنگ Sokon
  • GLORY 580

معرفی

دانگ فنگ گلوری 580، برای بار نخست در نمایشگاه پکن سال 2016 رونمایی شد. اما زمان فروش آن، از نمایشگاه اندونزی که در اواخر سال 2017 برگزار گردید، آغاز شد.

پیشرانه و موتور این خودرو در اوایل 1.8 لیتر حجم داشته که بصورت تنفس طبیعی، توانایی تولید 140 اسب‌بخار، قدرت را داشت. اما با پیشرفت رقبای این خودرو، دانگ فنگ تصمیم گرفت تا پیشرانه قدرتمندتری را بر روی این خودرو نصب کند. این موتور همان 1.5 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 6سرعته CVT، توانایی تولید 156 اسب‌بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را دارد. گلوری 580 دارای طول، عرض و ارتفاعی برابر 4680، 1845 و 1715 میلی‌متر دارد.

از امکانات این خودرو، میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مانیتور یا نمایشگر 8 اینچی بهمراه دوربین 360درجه
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو بصورت دکمه
  • سنسور هشدار موانع در قسمت عقب و جلو خودرو
  •  تهویه هوشمند با دسترسی کنترلی برای ردیف عقب
  • سقف پانورامیک
  • و…

اما آنطور که مشخص شده است، تولید گلوری 580 توسط یک خودروساز بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

در رابطه با قیمت این خودرو، میتوان گفت که گلوری580 در بازارهای جهانی، قیمتی حدود 12 الی 18 هزاردلار دارد. باتوجه به قیمت مشابه این خودرو با چری تیگو7، میتوان انتظار داشت که قیمت گلوری 580، احتمالا کمی کمتر از چری تیگو7 خواهد بود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا