مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبر

بررسی تفاوت‌های نسخه تولیدی خودرو اس‌دبلیو‌ام G01F با مدل G01

از حدود یک ماه پیش و با آغاز تحویل اولین سری از خودرو SWM در مدل G01-FF، شاهد هستیم که گویا روند تولید و تحویل این خودرو به مشتریان سریعتر از گذشته درحال انجام است. اما اکنون قصد داریم تا تفاوت نمونه تولیدی و همچنین نهائی این نسخه با نسخه قبلی (G01) را به شما مخاطبین پایگاه خبری چرخان بیان کنیم.

این خودرو در بازارهای جهانی و بخصوص بازار خودرو چین با نمونه کاملتری نیز درحال فروش است؛ اما شرکت سیف خودرو برخی از امکانات این دو خودرو مانند جک برقی صندوق و… را در آغاز عرضه حذف کرده است. اما به هرحال این دو خودرو تفاوتهایی دارد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

G01-FF با اینکه کیت بدنه بظاهر اسپورتی دارد، اما همچنان پیشرانه و موتور این خودرو با نمونه G01 یکسان است. بطوریکه هردو این خودرو دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بوده که توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را داراند. همچنین این موتور به یک گیربکس 6 سرعته متصل است.

پس از بحث یکسان بودن پیشرانه و قوای فنی، به بخش ظاهری رسیدیم. در این بخش، میتوان بوضوح دید که مدل FF بسیار زیباتر از مدل ساده بوده و رینگ آلومینیومی تراش خورده نیز نسبت به نمونه قبلی، با ظاهر خودرو هماهنگ است. با کنار هم گذاشتن هردو خودرو، میتوان فهمید که شیشه عقب و جانبی عقب نسخه اسپرت (FF) نسبت به مدل ساده، دودی است.

علاوه بر سپرجلو، مجموعه سپر و دیفیوزر عقب نیز تغییر طراحی را بخود دیده است. البته مکان ورودی هوا در جلو و مکان خروجی هوا در عقب که گویا هردو اینها نیز جنبه نمایش دارند و هوایی را از خود عبود نمیدهند، درحال نمایش کلمه F هستند. به جز دیفیوزر، چراغ ترمز چهارم نیز تغییر کرده که شکل تابوت دارد. باله کوچک نیز بر روی درب صندوق قابل مشاهده است.

در بخش کابین هم باتوجه به اینکه نسخه F در بازارهای جهانی تریمی متفاوت دارد، اما در بازار ایران شاهد یکسان بودن این بخش هستیم.

در بقیه موارد، این خودرو با نمونه G01 یکسان است و امکاناتی به شرح ذیل را دارد:

  • دوربین 360 درجه به همراه سامانه تشخیص موجودات زنده
  • تریم چرمی کابین
  • شش ایربگ در 10 نقطه
  • رادار نقطه کور و بین خطوط
  • سقف پانورامیک
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو بصورت دکمه
  • صندلی راننده دارای ماساژور، سردکن و گرمکن
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • ترمز پارک برقی
  • و…

با مشاهده این امکانات میتوان به بالا بودن سقف آپشنی این خودرو پی برد. اما موضوعی که مانند دیگر رقبای این خودرو که آنها نیز دچار این مشکل هستند، نبود خدمات پس از فروش سراسری در کشور و همچنین کمبود قطعات در نمایندگی های خدمات پس از فروش هستیم.

حال باید دید که این خودرو در صورت ورود رقبایی جدید و یا حتی رقبایی که قبلا به بازار وارد شدند، چگونه ظاهر خواهد شد. قبل از این هم شرکت ریگان خودرو با تولید خودرو کوپا توانسته بود که مشتریان زیادی را برای خودرو مذکور جذب کند. اما عدم مدیریت درست و برخی مسائل باعث شد تا اکنون بسیاری از مشتریانی که خودرو کوپا را خریداری کرده به خودرو خویش نرسند. اکنون فقط باید صبر کرد و دید که شرکت سیف خودرو روند تولید خودرو را چگونه در پیش گرفته است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا