مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه پیش‌تولید نسل جدید هوندا سیویک رونمایی شد

هوندا نسخه پیش‌تولید از نسل جدید سیویک را معرفی کرده است. هرچند این خودرو فعلاً به‌عنوان یک پروتوتایپ یا پیش‌تولید معرفی شده اما با اطمینان می‌توان گفت که تا حد زیادی با نسخه تولیدی یکسان خواهد بود. علیرغم اینکه سیویک جدید روی همان پلت‌فرم نسل کنونی ساخته شده اما از طراحی بیرونی و داخلی کاملاً جدید، تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و ویژگی‌های ایمنی بیشتری برخوردار شده است.

هرچند ابعاد بیرونی نسل یازدهم سیویک تقریباً با نسل قبلی یکسان است اما به گفته هوندا، طراحی آن به‌گونه‌ای صورت گرفته که کم‌ارتفاع‌تر و عریض‌تر به نظر برسد. به همین دلیل، در جلوی خودرو دماغه کاملاً جدیدی با چراغ‌های باریک افقی به چشم می‌خورد که در ترکیب با جلوپنجره باریک، تا حدودی سدان بزرگ‌تر آکورد را به یاد می‌آورد. در عقب خودرو نیز چراغ‌های کاملاً جدید دوقسمتی به همراه اسپویلر ظریفی در لبه درب صندوق و دو سر اگزوز بزرگ در طرفین سپر از ویژگی‌های قابل‌توجه هستند که نمایی اسپرت به سیویک بخشیده‌اند. این نسخه پیش‌تولید از رنگ بیرونی موسوم به «شراره خورشیدی» و رینگ‌های 19 اینچی مشکی‌رنگ برخوردار است که در نسخه تولیدی هم ارائه خواهند شد.

هوندا فعلاً تصویری واقعی از داخل سیویک جدید منتشر نکرده ولی یک رندر گرافیکی از این قسمت به نمایش گذاشته که تغییرات چشمگیری را نشان می‌دهد. با توجه به این رندر، کابین سیویک جدید طراحی ساده‌تر و شیک‌تری نسبت به نسل کنونی خواهد داشت که به گفته هوندا بیشتر روی ارگونومی و دید خوب تمرکز داشته است. برجسته‌ترین ویژگی کابین این خودرو علاوه بر کاهش تعداد دکمه‌های فیزیکی، یک‌ تریم لانه‌زنبوری است که زیر نمایشگر در عرض داشبورد کشیده شده و دریچه‌های تهویه را در خود پنهان کرده است.

در نسل جدید سیویک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی هفت اینچی کنونی با نمونه بزرگ‌تر نُه اینچی جایگزین می‌شود که بجای داخل داشبورد حالا در بالای آن قرار می‌گیرد. علاوه بر این، سیویک اولین محصول هوندا خواهد بود که از صفحه آمپر تمام دیجیتالی سود می‌برد. در بخش ایمنی هم این خودرو با چندین سیستم ایمنی فعال و غیرفعال جدید مثل پکیج ایمنی پیشرفته Honda Sensing ارائه خواهد شد که شامل طراحی جدید ایربگ‌ها هم می‌شود. سیویک جدید همچنین از نسخه جدیدی از مهندسی پیشرفتهٔ ساختار بدنه هوندا هم برخوردار خواهد بود که موجب بهبود حفاظت از سرنشینان و عابرین پیاده می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد این خودرو فعلاً یک نمونه پیش‌تولید است و هنوز زمان معرفی و عرضه نسخه تولیدی به بازار مشخص نیست ولی احتمالاً سیویک تولیدی جدید در سه‌ماهه نخست سال آینده به بازار خواهد آمد. هوندا قبلاً خبر داده بود که در نسل بعدی سیویک خبری از نسخه کوپه نخواهد بود و بنابراین این نسل فقط در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک ارائه خواهد شد اما مدل‌های اسپرت سدان Si و هاچ‌بک تایپ R همچنان ارائه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا