مکمل بنزین
گوناگونخبر

موتورسیکلت کلاسیک با پرینتر سه بعدی

طراحی‌ این روزها چالش سختی محسوب می‌شود که خلاقیت در این حوزه نیازمند دانش فراوان در کنار تفکری نوین است. موتورسیکلت الکترونیکی 2029 ، با ترکیب ساختارشکنانه المان‌های هندسی ایجاد شده که ورق‌های آومینیومی بدنه، جلای خاصی به آن بخشیده‌اند. علاوه بر این بخش بزرگی از جزئیات این محصول با پرینترهای سه بعدی ساخته شده است. این وسیله تلفیقی از سبک‌هایی است که به طراحی انقلابی ماجستیک 1929 که توسط جورج روی ساخته شده، می‌پردازد.

حالا در حدود نود سال بعد، برایان فولر و تیمش در Fuller Moto تصمیم گرفتند مرزها را با طراحی موتورسیکلتی نوین اما کلاسیک، جابه‌جا کنند. این وسیله به عنوان یک قطعه سفارش برای Haas Moto ایجاد شده. روند طراحی و فناوری‌های بکارگرفته شده بسیار مدرن و فراتر از زمان است. 2029 خیره کننده از یک موتور الکتریکی خوب، بدنه کاملاً محصور در آلومینیوم، چرخ های پلی کربنات شفاف و قطعات ساخته چاپی سه بعدی از جنس تیتانیوم، ترکیبی فوق‌العاده است. در همین ارتباط برایان فولر می‌گوید: “ما وسیله‌ای ساخته‌ایم که دیگران را خوشحال خواهد کرد. 2029 ترکیبی از تلاش من برای نوآوری و عشق من به فلز است. ”

2029 دارای یک موتور الکتریکی اصلاح شده با 27 اسب بخار قدرت، 78 فوت پوند گشتاور است و برد آن در حدود 90 مایل است. شاسی به نوعی طراحی شده تا باتری را روی قاب خود قرار دهد و موتور را به چرخ های شفاف 23 اینچی نزدیک کند. این موتورسیکلت زیبا نتیجه ساعت‌های و ماه‌ها تلاش و تفکر است و این را می‌توان در تک‌تک خطوط بدنه آن و بخش سیقلی بدنه بخوبی دید.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا