مکمل بنزین
برگزیده‌هاتماشاخانهخبر

ویدئو تست تصادف خودرو شاهین منتشر شد + ویدئو

چندی پیش بود که شرکت سایپا، برای نشان دادن عملکرد صحیح کیسه های هوای شاهین، برای اولین بار ویدیو تست تصادف این محصول را منتشر کرد و امروز تصاویری از تست‌ تصادف از بغل که بر روی این سدان ملی انجام شده بود نیز منتشر شد. این اولین بار است که یک خودروساز ایرانی تیزر و ویدئو تست تصادف محصول جدید خود را رسما منتشر می‌کند.

در یکی از آخرین بررسی‌های انجام شده بر روی سازه شاهین در یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپا، شاهین با کد سدان SP100، توانسته از تست “R95” استاندارد ECE سربلند و موفق بیرون بیاید.

تست تصادف در حالت ECE R95 اینگونه اجرا می‌شود که یک خودرو ثابت بوده و جسمی متحرک به جرم ۹۵۰ کیلوگرم و با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت با زاویه ۹۰ درجه‌ای به بخش کناری خودرو برخورد صورت میگیرد. این تست که Side Impact Test هم نام داشته، سلامت راننده را مورد بررسی قرار داده و با درنظر گرفتن برخی پارامترها بر روی خودرو و همچنین بررسی سازه پس از تصادف، اعتبارنامه ECE R95 به آن خودرو اعطا خواهد شد..

تست تصادف و تأییدیه “ECE R95” یکی از شش جزء اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست. در این تست هم سایپا شاهین در نسخه پایه احتمالا به یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی رفته و توانسته است استاندارد ECE R95 را به دست آورد.

حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم شکست نقاط جوش و اتصال ستون ها، ثبات ستون افقی و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C، مهار صحیح نیرو وارد در نقطه R، امکان باز شدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربه گیر داخل درها و جلوگیری از وارد شدن نیروی حداکثری به پا و پهلوی سرنشین، عدم شکست ستون افقی پایینی و… باعث شده شاهین حتی بدون داشتن کیسه های هوای کناری و پرده‌ای، استاندارد ارتقایافته ECE R95 را به دست آورد و به این ترتیب، در جایگاه ایمن‌ترین خودروی ملی قرار بگیرد.
لازم به ذکر است که سایپا شاهین تأییدیه نهایی استاندارد ECE را به دست آورده و تا امروز دو تست ایمنی آن به صورت رسمی منتشر شده است. احتمالا در آینده نزدیک، نتایج بخش دیگر برخی تست خودرو سایپا شاهین که براساس استاندارد ECE انجام شده است، در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

شما مخاطبین پایگاه خبری چرخان، میتوانید در زیر ویدئو تست تصادف خودرو شاهین را از بغل مشاهده کنید.

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا