مکمل بنزین
خبر

اولین خودرو پرنده جهان در سال 2020 مجوز تردد گرفت

اولین خودرو پرنده جهان بانام pal-v لیبرتی موفق شده مجوزهای لازم جهت حضور در خیابان‌های قاره سبز یعنی اروپا را دریافت کرده و انتظار می‌رود طی دو سال آینده نمونه‌های مختلفی از آن در اروپا به حرکت درآیند.

بر اساس برخی اطلاعات رسیده، گویا قرار است از این به بعد شاهد حضور اتومبیل‌های دوزیست (زمینی، هوایی) در خیابان‌ها باشیم؛ البته زیست دوم آنها به حرکت درون آب، همچون برخی مدل‌های پیشین بازنمی‌گردد بلکه قرار است این خودروها در آسمان پرواز کنند. در همین راستا اولین خودرو پرنده جهان بانام pal-v لیبرتی موفق شده مجوزهای لازم جهت حضور در خیابان‌های قاره سبز را دریافت کرده و انتظار می‌رود طی دو سال آینده نمونه‌های مختلفی از آن در اروپا به حرکت درآیند.

 به گفته شرکت سازنده، از این خودرو آزمایش‌های مختلفی برای دریافت مجوز تردد به‌عمل‌آمده که گویا با موفقیت آنها را پشت سر گذاشته است و می‌تواند پلاک رسمی تردد در جاده‌های اروپا را کسب کند. ازجمله آزمون‌های مرتبط به خودرو پرنده می‌توان به تست‌های رانندگی پرسرعت در پیست‌های مسابقه، آزمایش قدرت ترمزها، میزان آلایندگی و همچنین میزان آلودگی صوتی خودرو اشاره کرد.

مراحل طراحی و ساخت خودرو پرنده pal-v از سال 2015 آغازشده و احتمالاً تا پایان سال 2022 به‌مراتب نهایی خود می‌رسد. شرکت لیبرتی که سازنده این هواپیماست، بیان کرده باید 150 ساعت آزمایش نهایی پرواز دیگر را انجام دهد و حدود 1200 گزارش دیگر را تکمیل کند که در تنها صورت موفقیت این مراحل، خودرو به خریداران تحویل داده خواهد شد. مدیر فناوری شرکت لیبرتی آقای مایک استکلنبورگ در این خصوص می‌گوید:  این حاصل ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی مهندسین و مدیران شرکت ماست. رسیدن به چنین مرحله‌ای که در آن خود را آماده تحویل محصول نهایی کرده‌ایم، برای ما بسیار هیجان‌انگیز احساس می‌شود. این‌یک موفقیت بزرگ برای سازندگان خودروهای پرنده و برای تیم ماست.

راننده آزمایشی این خودرو-هواپیما نیز حرکت با آن را این‌گونه توصیف می‌کند: پال وی دارای رانندگی بسیار نرم و قابلیت فرمان پذیری مناسب است و با وزن 660 کیلوگرم شتاب‌گیری مطلوبی ارائه می‌دهد. تجربه حرکت با آن مانند خودروهای اسپرت بوده و بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

در پایان باید خاطرنشان کنیم که گویا نسخه پایه این خودرو حدود 400 هزار دلار قیمت داشته و نسخه‌های بالاتر هم تا سقف 600 هزار دلار افزایش قیمت خواهند داشت. همچنین به میزان 80 درصد خریداران خودرو افرادی هستند که تاکنون تجربه پرواز نداشته و همین جهت آنها متمایل به گذراندن دوره‌های دریافت گواهینامه پرواز با هواپیماهای کوچک هستند.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا