مکمل بنزین
گوناگونخبرشرایط فروش

افزایش قیمت دو محصول ایران خودرو اعلام شد (آذرماه 99)

گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌تازگی در دعوت‌نامه‌ای که برای حواله داران سه ماه سوم سال فرستاده است قیمت جدید دو محصول خود را اعلام کرده است. در بخشنامه‌های جدید این خودروساز، قیمت دنا و پژو 207i هاچ بک دنده‌ای افزایش پیداکرده است.

این موارد در حالی است که این خودروساز یک بار در آبان ماه، قیمت خودروهای خود را افزایش داده بود و معلوم نیست که این افزایش قیمت با همکاری شورای رقابت که بهتر است از واژه رفاقت استفاده بکنیم بوده است یا خیر؟

با پیگیری نگارنده از مدیران فروش ایران‌خودرو مشخص شد این افزایش قیمت به خاطر بازگشت کروز کنترل به دنای معمولی و همچنین در نظرگیری قیمت مازاد سیستم فرمان کمکی برقی برای پژو 207i بوده است و ایران‌خودرو قیمت این دو محصول را به این خاطر تغییر داده است.

این در حالی است که خودرو پژو 207i از سال 98 بافرمان کمکی برقی در خط تولید ایران‌خودرو قرار دارد و قیمتی که شورای رقابت برای این خودرو در سه ماهه سوم سال 1399 در نظر گرفته است صد در صد بافرمان کمکی برقی و کروز کنترل بوده است که مرکز فروش ایران‌خودرو این مسئله را قبول ندارند.

اما همین مسئله و اتفاق‌ها باعث شده تا برخی فرایند قیمت‌گذاری شورای رقابت و دستگاه‌های نظارتی را زیر سؤال ببرند و انتقادهایی را به این مجموعه‌های تصمیم گیر اعلام کنند که چه طور ممکن است با کاهشی شدن قیمت ارز و پایین آمدن هزینه‌های تولید این خودروساز برای دومین بار متوالی در یک 40 روزه قیمت خودروهای خود را افزایش می‌دهد!

چه طور ممکن است بدون مجوز و آن‌هم با شیوه کلک اضافه شدن آپشن به خودروها این خودروساز ملی قیمت محصول خود را افزایش می‌دهد؟ درحالی‌که این آپشن به‌صورت پیش‌فرض بر روی محصول از قبل بوده است و قیمت سه ماهه سوم این خودرو یعنی پژو 207i با در نظر گرفتن فرمان کمکی برقی بوده است.

بهتر است شورای رقابت با مدیریت رضا شیوا هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کنند تا مشخص شود این سازمان گاهی منافع مصرف‌کنندگان را هم در نظر می‌گیرد یا خیر؟

نام خودرو قیمت قبل (تومان) قیمت جدید – آذر 99 (تومان)
دنا با کروز کنترل 146.851.000 149.969.000
پژو 207i دنده ای فرمان کمکی برقی 152.237.00 159.800.000

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا