مکمل بنزین
گزارشخبرداخلی

آریزو 5 برقی مدیران خودرو با حضور وزیر صمت تحویل ناوگان شهرداری شد

صبح امروز و در مراسمی که به میزبانی نمایندگی 777 مدیران خودرو در جاده مخصوص برگزار شد، مدیران خودرو با حضور مسئولین شرکت و وزیر صمت، تعداد 88 دستگاه آریزو 5 برقی را به عنوان خودروهای ناوگان شهداری به این سازمان تحویل داد.

در این مراسم جک لی، مدیرعامل مدیران خودرو در سخنانی عنوان داشت که مدیران خودرو یک برنامه توسعه بلند مدت برای توسعه انرژی جدید شامل PHEV، BEV و HEV را تدوین کرده است. وی افزود که چری و مدیران خودرو در نظر دارند که در سال 2024 میلادی از محصول تیگو 7 پرو پی اچ ای وی، FX EV و آریزو 8 PHEV رونمایی کنند.

در ادامه مراسم نیز دکتر علی آبادی در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از مجموعه مدیران خودرو بابت شروع به عرضه اولین محصولات برقی و هیبریدی اعلام داشت که کشور در این حوزه در مرحله آزمایش و تست است و به مرور این مسیر تکمیل می‌شود. وی افزود که به همین دلیل کار در حوزه خودروهای برقی ابتدا به صورت سازمانی و ارگانی بوده و آرام آرام به سمت مصرف و مشتری عادی سوق داده خواهد شد.

اما بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین شرکت مدیران خودرو شهرداری تهران، قرار است خودروی آریزو 5 برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران اضافه شود.

آریزو 5 برقی یک خودروی سدان جمع و جور است که از یک موتور برقی با قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 276 نیوتن متر بهره می‌برد. این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت داشته باشد و برد آن تا 400 کیلومتر می‌رسد.

این محصول برقی که با یک باتری 53 کیلوواتی عرضه می‌شود، می‌تواند در مدت 30 دقیقه تا 80 درصد با تکنولوژی فست شارژ، ظرفیت خود را تکمیل کند.

شهرداری تهران قصد دارد تا پایان سال 1404، 5000 دستگاه خودروی برقی را به ناوگان تاکسیرانی خود اضافه کند. قیمت حدودی این محصول برابر با یک میلیارد و دویست میلیون تومان است.

بدیهی است که این تفاهم نامه می‌تواند نقش مهمی در توسعه حمل و نقل پاک در تهران ایفا کند.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا