مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتحلیلیخبر

نسخه جدید ام‌وی‌ام X22 با پسوند پلاس، درحال تست در ایران دیده شد + معرفی

چندی پیش بود که تصاویری از حضور نسخه جدید خودرو ام‌وی‌ام X22 یا همان تیگو2 پلاس، که برای انجام برخی تست‌های تطبیقی و بازارسنجی به کشور وارد شده بود، توسط پایگاه خبری چرخان منتشر شد.

اما به تازگی تصاویری از جانب یکی از مخاطبان پایگاه خبری چرخان، بدستمان رسیده که نشان‌دهنده این است که همچنان روند تست این خودرو، درحال سپری است. گویا باتوجه به تصاویر دیگری که در فضای مجازی منتشر شده است، خودرو ام‌وی‌ام X22 پلاس، با همراهی برادر بزرگتر خود یعنی نسل جدید تیگو7، در حوالی استان تهران و البرز درحال تست شدن هستند.

اما بنابر اخبار واصله، دو دستگاه از نسخه فیس لیفت خودرو X22 در این تست حضور داشته و همچنین باتوجه به برنامه های شرکت مدیران خودرو، این احتمال وجود دارد که این خودرو تا اواخر امسال وارد خط تولید شرکت مدیران خودرو شود. چندی پیش، این شرکت برخی نمونه‌های اولیه محصولاتی مانند تیگو7 جدید، تیگو8، اکسید TXL و… را وارد کشور کرده بود.

باتوجه به اخبار موثق واصله، مدیران خودرو قصد دارد تا بزودی نسخه توربوشارژ خودرو تیگو5 را عرضه و سپس، به احتمال زیاد نسخه توربوشارژ خودرو ام‌وی‌ام X33 با پسوند T، رونمایی و عرضه خواهند شد.

معرفی نسخه جدید ام‌وی‌ام X22

ایکس22 جدید در کشور چین با دو نوع پیشرانه معرفی شده و هنوز معلوم نیست که این خودرو با همان پیشرانه قبلی وارد ایران خواهد شد و یا با موتور جدید. موتور جدید این خودرو، 1 لیتری توربوشارژ بوده که با اتصال به دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و یا CVT، توانایی تولید 100 اسب بخار، قدرت و 150 نیوتن متر، گشتاور را دارد. موتور قبلی نیز همچنان همان 1/5 لیتری تنفس طبیعی است که در بروزرسانی جدید توانایی تولید 116 اسب بخار، قدرت را دارد.


در نسخه فیس لیفت X22، شاهد تغییر جلوپنجره، سپر و بخش چراغ جلو هستیم. این چراغ‌های اصلی به صورت دو تکه در آمده و چراغ روزهای خودرو نیز در مکان چراغ اصلی قرار گرفته است. اما این تغییر طراحی، کمی این خودرو را به هیوندای کونا نزدیک کرده است.
آن طور که مشخص است در قسمت جانبی خودرو به جز تغییر و جایگزینی آیینه بغل آریزو5، هیچ تغییری را به خود ندیده است. در قسمت عقب خودرو نیز، چری تغییری را در بخش سپر و بخصوص دیفیوز داده است. البته گرافیک چراغ عقب و خطی که دو چراغ را به هم وصل کرده است نیز تیره شده است.

اما مهم‌ترین تغییرات را می‌توان در بخش کابین دید. در این خودرو که نسخه نهایی و تجاری شده است، طراحی کابین بطور کل متحول شده و دیگر مانند قبل خسته کننده نیست. اکنون نیز میتوان گفت که کابین این خودرو بسیار زیباتر از گذشته شده است.

با تغییر طراحی داشبور، امکاناتی مثل سامانه ورود بدون کلید، استارت دکمه، فرمان D-Cut، ترمز دستی برقی، اتوهولد و … به این خودرو اضافه شده است.

اما بطور کل برخی امکانات این خودرو در نسل جدید به شرح ذیل است:
– صندلی برقی راننده
– دارای 4 ایربگ
– کنترل پایداری
– تنظیم آینه ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن
– سیستم کنترل فشار باد تایر ها
– دارای HDC
– سانروف
– ترمز دستی برقی
– سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو بصورت دکمه
– و…

با این حال احتمال دارد با توجه به سابقه فعالیت برند چری چین در ایران و همچنین مسائلی دیگر، این خودرو تا اواخر امسال وارد کشور شود. با ورود نسخه جدید X22 به بازار، کار برای خودروهایی همچون جک S3، سوئست DX3 و سایر خودروها سخت‌تر خواهد شد. اما مسئله مهمی که باید به آن اندیشید این است که X22 پلاس، با چه امکاناتی در ایران مونتاژ خواهد شد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا