Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بازنشستگی لویس کامیلری مدیر عامل شرکت خودروسازی فراری

حالا که فراری مانند تمام خودروسازان دنیا با چالش گذار به خودروهای هیبریدی و برقی روبه‌رو شده است و اولین خودروی بلندقامت آن در حال آماده شدن برای ورود به بازار است، کناره‌گیری لویس کامیلری شوک بزرگی را به این خودروساز خوش‌نام ایتالیایی وارد ساخته است و یافتن فردی با توانایی‌های او به زمان زیادی نیاز دارد.

لویس کامیلری مدیرعامل 65 ساله فراری به‌طور ناگهانی و به قول خودش به دلایل شخصی بعد از دو سال و نیم از هدایت این برند ایتالیایی، بازنشست شد. جان الکان رئیس هیئت‌مدیره این شرکت تا یافتن جایگزین مناسب، هدایت کمپانی فراری را بر عهده می‌گیرد. الکان که جوانه‌ای از خانواده اگنلی بینان‌گذار و صاحب فراری به‌حساب می‌آید به‌طور موقت سکان امور را به‌دست می‌گیرد تا جریان امور بدون شتاب‌زدگی دنبال شود.

هنوز زمان زیادی سپری نشده که لیست بلند بالایی از نامزدهای پدیدار شده است. سخنگوی تیم فرمول یک فراری، شایعات احتمال انتخاب استفانو دومینکالی مدیر سابق لامبورگینی و رئیس سابق تیم مسابقات فراری را تکذیب کرد و گفت به‌احتمال‌زیاد بر اساس برنامه، وی شغل جدید خود را به‌عنوان مدیرعامل جدید فرمول یک از ابتدای ژانویه 2021 شروع می‌کند. و همچنین یکی از منابع نزدیک به ویتورین کولائو مدیرعامل سابق ودافون هم احتمال نامزدی کولائو برای مدیرعاملی فراری بی‌پایه و اساس دانست.

رسانه‌ها نام‌های دیگری را هم پیشنهاد کرده‌اند ازجمله لوکا مائستری، مدیر ارشد عملیاتی کمپانی اپل، و جاناتان پال ایوی، مدیر ارشد سابق طراحی اپل اما باید صبر کرد و دید چه کسی هدایت این کمپانی محبوب ایتالیایی را بر عهده می‌گیرد.

اما خروج کامیلری از قدرت در بدترین موقع ممکن برای فراری اتفاق افتاد، اما این باعث نمی‌شود که فراری در انتخاب جایگزین شتاب به خرج دهد. همان‌طور که کامیلری پیش از به‌دست گرفتن سکان هدایت فراری، سالیان سال تجربه در صنایع غذایی و دخانیات داشته، لزومی ندارد که مدیرعامل جدید فراری حتماً و لزوماً تخصص خودرویی داشته باشد.

برند فراری از دید تحلیلگران و سرمایه‌گذاران به‌عنوان سازنده یک کالای لوکس و تجملی به‌حساب می‌آید تا متخصص در صنعت خودرو، کامیلری هم در طول سال گذشته در کنار تمرکز روی هیبریدی کردن محصولات، توجه خاصی به گسترش و توسعه برند و ارائه لوازم جانبی با برند فراری ازجمله محصولات و خدمات لاکچری از خود به خرج داده است.

مونیکا بوسیو از تحلیل گران مؤسسه تحقیقاتی ایتسیا سانپائول می‌گوید پیدا کردن جانشین که قابلیت مدیریت مدل کسب‌وکار خاص فراری را داشته باشد آن‌هم درزمانی که فراری با مسائل مهمی در فرمول یک روبه‌رو است و این شرکت در فاز گذار ازلحاظ فناوری است، به‌هیچ‌عنوان کار آسانی نخواهد بود.

در مسابقات قهرمانی فرمول یک، در تمام طول سال فراری حتی یک مسابقه را نبرده است و درحالی‌که فقط یک مسابقه در سال جاری باقی‌مانده جایگاه این تیم از مقام ششم بهبود پیدا نمی‌کند و این برند که با اسب درحال شیهه در ذهن‌ها ماندگار شده، بدترین نتیجه 40 سال گذشته را به ثبت می‌رساند.

کامیلری در ژوئیه 2018 بعد از مرگ ناگهانی سرگیو مارچیونه، به‌عنوان مدیرعامل فراری منصوب‌شده بود. در طول این دو سال و نیم سهام فِراری یکی از بهترین دوره‌های عملکرد خود را به نمایش گذاشت و تقاضا برای این خودروی با عملکرد (شتاب،‌ سرعت و قدرت) بالا، همچنان در اوج باقی ماند و شیوع ویروس کرونا هم تأثیر شدیدی روی کاهش تقاضا نگذاشت. با راهبری کامیلری، ارز سهام فراری، 50 درصد رشد کرد و رکورد جدید به ثبت رساند طوری که در ماه گذشته ارزش آن 182.95 یورو (221.70 دلار) شد.

یکی از تاجران میلان درباره این اتفاق ناگهانی گفت: در دنیا بیش از 200 میلیون میلیونر وجود دارد و به همین دلیل تقاضا کاهش پیدا نمی‌کند و با رفتن یک مدیرعامل پایه‌های این کمپانی نمی‌لرزد.

تحلیلگران مؤسسه سیتی Citi‌ معتقدند هر کس جایگزین کامیلری شود، میراث خیره‌کننده را به ارث می‌برد. این میراث بدون چالش نیست چون این شرکت در شرف ارائه شاسی‌بلند پوروسانگ است. فراری همچنین وعده داده است که تا سال 2022 حدود 60 درصد از فروش خودروهایش از نوع هیبریدی باشند.

شاسی‌بلند پوروسانگ

ازآنجایی که مشتریان و هواداران فراری عاشق غرش و عملکرد (شتاب، سرعت، قدرت) بالای این خودرو هستند،‌ بدون تردید با توجه به سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ی آلایندگی در دنیا، به‌تدریج این خودرو در بلندمدت با مشکل مواجه خواهد بود چون به‌تدریج خودروهای ساکت برقی جایگزین خودروهای بنزینی سنتی می‌شوند.

کامیلری علاوه بر فراری از ریاست هیئت‌مدیره فیلپ موریس اینترنشنال PMI‌ هم کناره‌گیری کرده است،‌ وی در چند هفته گذشته به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری‌شده بود. بااینکه احوال وی رو به بهبودی است، دلایل کناره‌گیری وی را به بیماری کرونا نسبت نمی‌دهند و دلیل بازنشستگی ناگهانی وی را کرونا نمی‌دانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.