مکمل بنزین
خبر

عدم شماره‌گذاری پژو 207 سقف شیشه‌ای مشکل جدید ایران‌خودرو

پژو 207 سقف شیشه‌ای ایران‌خودرو با مشکل بزرگ عدم شماره گذای و پلاک شدن مواجه شد. این خودرو که در تابستان 1399 توسط ایران‌خودرو رونمایی و تولیدشده بود به دلیل نداشتن امنیت مناسب برای سرنشینان فعلاً پلاک نمی‌شود.

اما دیروز عکسی از پژو 207 سقف شیشه‌ای در رسانه‌های خودرویی منتشر یافت که واکنش خودرو دوستان را به همراه داشت. اما تصاویر این خودرو که در خیابان نسبتاً باریکی چپ می‌کند، نشان می‌دهد که شیشه سقف این خودرو در برابر ضربات مقاوم نبوده و غیرازآن پوسته سقف نتوانسته در برابر ضربه وارده مقاوم و درست عمل کند و درب صندوق‌عقب خودرو همراه با پوسته سقف به‌صورت کامل‌کننده شده است.

اما با انتشار این تصاویر سریع رییس پلیس ناجا واکنش نشان داد و گفت: پژو 207 پانوراما به علت نداشتن ایمنی مناسب و کافی فعلاً شماره‌گذاری نمی‌شود زیرا جان هم‌وطنان عزیزمان بسیار ارزشمندتر است و تا زمانی که خودروساز مربوطه (ایران‌خودرو) تغییری در فرآیند ساخت این خودرو ندهد و امنیت این خودرو را ارتقا به حد قابل رضایت بخشی نرساند، این خودرو شماره‌گذاری نمی‌شود.

اما سوال اصلی ما اینجاست که چه طور ممکن است خودرویی در بازار ایران فروخته شود اما تست های ایمنی آن گذرانده نشود و خیلی راحت شماره گذاری شوند؟ چرا مسئولان مربوطه به جای این که الان تصمیم به عدم شماره گذاری بگیرند خیلی زودتر و در زمان معرفی این محصول به تست و بررسی این خودرو نپرداختند تا خریداران این خودرو به مشکل برنخورند؟

به هر حال امیدواریم که این خودرو تا زمانی که مشکلات ایمنی آن برطرف نشده است، شماره گذاری نشوند و خودروساز مربوطه با اعمال فشار نخواهد هر جور که شده است مجوز شماره گذاری این خودرو را بگیرد درست همانند نیسان وانت ها و خودروهای دپو شده رنو که همگی متاسفانه با فشار خودروسازان پلاک شدند.

اما مشخصات فنی پژو 207 سقف شیشه چیست؟

پژو 207 سقف شیشه‌ای در دو نسخه دنده‌ای 5 سرعته و اتوماتیک 4 سرعته تولید می‌شود. بر روی این خودرو پیشرانه 1.6 لیتری TU5 نصب‌شده و توان 105 اسب بخار و 142 نیوتن متر برای این هاچ بک فراهم‌شده است. استاندارد آلایندگی 207 پانورامیک یورو 5 است و در نسخه اتوماتیک آن حالت تیپ ترونیک، اسپرت و برفی جعبه‌دنده نیز وجود دارد.

اما این خودرو در جایگاه یک هاچ بک کلاس B قرار دارد و نسخه سدان آن‌هم در همین ردیف فنی عرضه خواهد شد. سقف شیشه‌ای 207 از نوع ثابت است و سایه‌بان دستی برای آن در نظر گرفته‌شده است. برای نصب این سقف، ستون‌های مقاومی، اتصالات زیرسازی، پوسته سقف، سیم‌کشی سقف، شیشه جلو و… تغییر کرده و ایران‌خودرو توانسته تا با استفاده از اصول پلتفرم PF1 و سازه خودروهایی مانند پژو 208، استاندارد ایمنی و کیفی ECE و ای-مارک را برای این تغییرات به گفته ایران‌خودرو دریافت کند اما باید دید که چه مقدار از این حرف‌ها واقعی و درست بوده است؟

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. اگه واقعیت داره چرا فقط همین یک سایت بهش اشاره کرده ؟ اگه سایت دیگه ای هم هست ادرسشو بدید ببینیم .

  2. سلام
    وقت بخیر
    من از هیچ طرفی دفاع نمی کنم
    ولی فقط همین یه سایت اشاره کرده
    میشه بفرمایید ریس پلیس ناجا با کدام خبرگزاری مصاحبه کرده و گفته که پژو 207 سقف شیشه ای فعلا پلاک نمیشه؟
    بالاخره با یک خبرگزاری مصاحبه کرده که اینو گفته ! درسته ؟
    هیچ سایت دیگه ای هم مورد مشابه گزارش نکرده اگه ادرس دیگه ای سراغ دارید لطفا بفرمایید .
    بعدشم عکسو میشه با خیلی از نرم افزار ها ادیت کرد و متن دلخواه و نوشت .

  3. امکان هست شفاف سازی کنید؟
    کلا به استناد یک عکس همه ی مطالب رو ذکر کردید موضوع از این قراره عکس اون ۲۰۷ که شما ازش استفاده کردید ۲۰۷ سقف شیشه ای نیست و سقف فلزی هست که سقفش رو بریدن
    این کاری که شما دارید انجام میدید اسمش شایعه سازیه اگر حداقل در مورد خبر یا هر موضوعی میخواهید صحبتی کنید از منابع قوی صحبت کنید وگرنه هر نه نه قمری هم میتونه سایت بزنه و توضیحات توش بزاره

    1. دوست عزیز تصادف شده و پوسته سقف همراه با شیشه سقف و درب صندوق عقب کنده شده. خیلی مسخره هست همپین دیدگاهی که سقف ماشین رو بریدن و با پتک افتادن به جون ماشین بعد عکس بگیرن بفرستن و پلیس ناجا شماره گذاری نکنه پس کاملا مشخص هست که خودرو تصادف داشته.
      لطفا به جای گول زدن خودتان با مردم صادق و روراست باشید و تعصبات جاهلی را کنار بگذاریم. در ضمن نگران خودرویی که دارید نباشید چون ناجا همیشه کوتاه اومده و خواهد اومد

  4. خبرگذاری ایلنا و … رو میتونید چک کنید. پیج اینستاگرامی 207 سواران رو هم چک کنید.

  5. جالبه واقعا تکلیف ما چیه پس پنجاه میلیون یه دفعه برای سقف شیشه ای کشیدن رو ماشین زیر پامون رو مجبور شذیم با پنجاه میلیون ضرر بفروشیم ثبت نام کنیم ..اکه مجوز نداشت چرا تولید شد اکه مجوز نداشت چرا فروخته شد واقعا متاسفم که مردم شدن بازیچه شماها هر روز یه سازی میزنید تو این گرونی بد بختی چرا نمک می‌پاشید هر روز رو زخم مردم ..

  6. سلام وقت بخیر
    لطفا لینک منبع اصلی را بزارید چون خبرگزاری ایلنا چیزی نداشت توی آرشیو.
    ممنون.

  7. من ماشین تو قرعه کشی برنده شدم و ماشین به همین علت تحویل نمیدن

  8. الان یک ماه هست که ماشین من آماده شده اما منتظر پلاک بودم. با واحد فروش ایرانخودرو تماس گرفتم اونها هم گفتن فعلا ناجا مجوز صدور پلاک برای سقف شیشه ای رو نمیده.
    حالا تکلیف ما که بی ماشین موندیم چیه؟ چرا قبل از تولید مجوز ها رو نمیگیرن؟

  9. منبع: پیج اینستاگرامی … :))
    خبرگزاری با ز آقای منبع

  10. تو همه خبر گذاری ها هست که ایران خودرو گفته تست ها انجام شده و نتیجه مثبت بوده و جای نگرانی واسه چپ کردن و واژگونی نیست.

  11. من پانوراما دارم . عالیه . کاری به شایعات ندارم مصرف کننده ام لذت میبرم . تصادف هم کنم خدای نکرده …. شیشه موجوده نمایندگی تهران میاره شهرستان

  12. یا خدااااااااااااا
    الان مشکل شما با از بین رفتن شیشه سقف هستش؟؟؟؟؟؟ نگرانی سر جان سرنشینان هست و شما میگی شیشه از نمایندگی میگیری؟؟؟؟ دور از جون، اگر تو تصادف زنده نمونی شیشه رو میخوای بذاری سر قبرت؟؟؟؟؟؟؟

    یک ربع خندیدم. خدا خیرت بده

  13. سلام، لطفا مشکل عدم شماره گذاری خودرو 207 مالتی کالر هم پیگیری بفرمایید.
    در تاریخ فروردین 1401 ثبت نام و واریز وجه انجام داده ام الان زمان تحویل این خودرو که 90 روزه بوده به پایان رسیده اما هنوز ماشین رو تحویل نداده اند.
    با تشکر از شما

  14. واقعا مردم بیکارن چقدر چرت و پرت میگن سقف شیشه ای خیلی هم خوشگل هست اگه قرار باشه تصادف شدید بکنی چه فلزی چه شیشه می‌میریم نگران نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا